Diagnoza w toku terapii dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-DTZD |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza w toku terapii dziecka |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest pokazanie wzajemnego związku między diagnozą a terapią dzieci oraz uwrażliwienie uczestników na dostrzeganie ważnych z punktu widzenia diagnostycznego zachowań dzieci, pojawiających się podczas psychoterapii. |
Literatura: |
Axline, V. M. (1989). Play Therapy. Paperback edition. Churchill Livingstone – fragmenty. Landreth G.L. (2002). Play Therapy: The art of relationship. NewYork: Brunner-Routledge. Fragmenty Schaefer C.E., Kaduson H.G.(2006). Contemporary play therapy: Theory,Research and Practice. The Guilford Press. –fragmenty Winnicott, D.W. (1995). Bawienie się. Rozważania teoretyczne. W: A.Brzezińska, T. Czub, G. Lutomski, B. Smykowski (red.). Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i s-ka. (str. 215-231). |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz zna teorie psychologiczne wyjaśniające mechanizmy powstawania zaburzeń w rodzinie Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.