Diagnoza dzieci z uszkodzeniami mózgu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-DUM |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza dzieci z uszkodzeniami mózgu |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Omawiane będą choroby układu nerwowego u dzieci, ich wpływ na rozwój dziecka, jego funkcjonowanie w środowisku rodzinnym i szkolnym. Przedstawiona zostanie rola neuropsychologa w diagnozie i terapii dzieci z chorobami o.u.n. |
Literatura: |
Szymańska, K. (2007). Refleksje nad rozwojem układu nerwowego u człowieka. W: G. Kmita (red.) Małe dziecko i jego rodzina w teorii i praktyce wczesnej interwencji psychologicznej. Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka t. 5, Wartszawa: Wydawnictwo Emu. Maryniak, A. (2003). „Uraz dziecka, uraz rodziny. Czynniki sprzyjające utrwaleniu pourazowego zespołu czołowego u dzieci”, w: A. Herzyk, B. Daniluk, M. Pąchalska, B.D. MacQueen (red.), Neuropsychologiczne konsekwencje urazów głowy. Jakość życia pacjentów. Lublin: Wydawnictwo UMCS. str. 129-136. Maryniak, A. (2004). Dzieci z guzami móżdżku. Rola móżdżku w regulacji procesów poznawczych i emocjonalnych. Warszawa: Wydawnictwo Emu. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z uszkodzeniami mózgu Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z uszkodzeniami mózgu Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z uszkodzeniami mózgu oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca domowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.