Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza specyficznych konstelacji rodzinnych: Konflikty między małżonkami, nastawienia lękowe rodziców

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-DK-KMNL
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnoza specyficznych konstelacji rodzinnych: Konflikty między małżonkami, nastawienia lękowe rodziców
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest analiza mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw konfliktów małżeńskich oraz dostarczenie wiedzy dotyczącej nastawień lękowych w systemach rodzinnych. Przedstawiona zostanie dynamika zburzonych relacji między małżonkami oraz funkcje, jakie mogą pełnić dzieci w przebiegu konfliktów małżeńskich.

Literatura:

Cierpiałkowska, L. (2004). Związki miłosne i koluzyjne. W: M. Beisert (red.), Seksualność w cyklu życia człowieka. Warszawa: PWN.

Goldenberg, H. i Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin (s.190-220). Kraków: Wydawnictwo UJ.

Kriegelewicz, O. (2012). Zaburzenia równowagi sił emocjonalnych w rodzinach pochodzenia partnerów a dysfunkcja w ich relacjach małżeńskich według koncepcji Bowena, W: B. Tryjarska (red.), Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości.

Efekty uczenia się:

Słuchacz zna szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów doświadczających konfliktów między rodzicami i ich lękowych nastawień

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów doświadczających konfliktów między rodzicami i ich lękowych nastawień

Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów doświadczających konfliktów między rodzicami i ich lękowych nastawień jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem doświadczających konfliktów między rodzicami i ich lękowych nastawień z oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)