Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Standaryzowane i eksperymentalne metody diagnozy dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-DK-SEMDD
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Standaryzowane i eksperymentalne metody diagnozy dziecka
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest przedstawienie wybranych metod standaryzowanych i eksperymentalnych stosowanych w psychologii klinicznej dziecka. Zostaną omówione cele i zasady stosowania omawianych metod. Przedstawione zostaną właściwości analizy otrzymanych danych oraz zasady wnioskowania diagnostycznego.

Literatura:

Maryniak A. (2009). Znaczenie badania neuropsychologicznego w ocenie funkcji poznawczych dziecka. W: Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci. Tom 10 S. Jóźwiak Lublin: BiFolium.

Święcicka M. (red.). Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka i rodziny. Warszawa: Wydawnictwo PARADYGMAT

Efekty uczenia się:

Słuchacz zna techniki standaryzowane i eksperymentalne stosowane w psychologii klinicznej

Słuchacz potrafi przeprowadzić badanie dziecka przy użyciu metod standaryzowanych i eksperymentalnych oraz zinterpretować wyniki badania w kategoriach psychologicznych

Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Metody i kryteria oceniania:

Praca domowa

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)