Standaryzowane i eksperymentalne metody diagnozy dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-SEMDD |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Standaryzowane i eksperymentalne metody diagnozy dziecka |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie wybranych metod standaryzowanych i eksperymentalnych stosowanych w psychologii klinicznej dziecka. Zostaną omówione cele i zasady stosowania omawianych metod. Przedstawione zostaną właściwości analizy otrzymanych danych oraz zasady wnioskowania diagnostycznego. |
Literatura: |
Maryniak A. (2009). Znaczenie badania neuropsychologicznego w ocenie funkcji poznawczych dziecka. W: Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci. Tom 10 S. Jóźwiak Lublin: BiFolium. Święcicka M. (red.). Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka i rodziny. Warszawa: Wydawnictwo PARADYGMAT |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz zna techniki standaryzowane i eksperymentalne stosowane w psychologii klinicznej Słuchacz potrafi przeprowadzić badanie dziecka przy użyciu metod standaryzowanych i eksperymentalnych oraz zinterpretować wyniki badania w kategoriach psychologicznych Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca domowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.