Swobodne metody diagnozowania dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-SWMD |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Swobodne metody diagnozowania dziecka |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie wybranych metod projekcyjnych w pracy diagnostycznej z dzieckiem i rodzicami oraz sposobów ich zastosowania. Analiza będzie dotyczyć źródeł informacji diagnostycznych o dziecku i jego rodzinie oraz form ich interpretacji |
Literatura: |
Radoszewska, J. (2002). Test Apercepcji dla Dzieci ( CAT – A) jako metoda diagnozy poczucia tożsamości. W: J. Rola, M. Zalewska (red.), Wybrane problemy z psychologii klinicznej dziecka (s. 108 –120). Warszawa: Wydawnictwa Akademii Pedagogiki Specjalnej. Schier, K., Wąs, M. (2011). Diagnoza funkcjonowania psychicznego dzieci przy użyciu metod projekcyjnych. W: M. Święcicka (red.). Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka i rodziny (s. 79-96). Warszawa: Wydawnictwo PARADYGMAT. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz zna projekcyjne techniki diagnostyczne stosowane w psychologii klinicznej: wywiad Słuchacz potrafi przeprowadzić badanie dziecka przy użyciu technik projekcyjnych oraz zinterpretować wyniki badania w kategoriach psychologicznych Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.