Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Discovering Learning Sciences

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-EN-COG-F29
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Discovering Learning Sciences
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Cognitive Science
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The interdisciplinary approach of Learning Sciences studies the design and implementation of effective learning environment.

The course Discovering Learning Sciences we have designed to equip its participants with the orientation in the key theories and categories that enable to analyze the practice of learning. During the course we will discuss variety of theoretical perspectives on learning phenomena as they occur across a physical, social, and technological spaces. We will analyze empirical data from, but not only, Copernicus Science Center to explore the learning as it spontaneously occurs, changes and develops.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The interdisciplinary approach of Learning Sciences studies the design and implementation of effective learning environment. Discovering Learning Sciences we have designed to equip course participants with the orientation in the key theories and categories that enable to analyze the practice of learning. During the course we will discuss variety of theoretical perspectives on learning phenomena as they occur across a physical, social, and technological spaces.

We will analyze examples of various learning environment designs, discuss and research relations between students and teachers to understand categories like scaffolding. We will explore the phenomenon of collaborative learning and practices that foster effective learning. All these experiences will prepare participants to final project work: the analysis of the empirical data – video recordings – on human learning. Participants will be prepared to analyze empirical data from, but not only, Copernicus Science Center to explore the learning as it spontaneously occurs, changes and develops.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

After the course participants:

• are familiar with the Learning Sciences as the interdisciplinary approach to studying the practice of learning;

• know how to analyze diverse learning environments to study its design and impact; are equipped with theoretical framework to compare different designs and learning practices;

• apply LS theories and categories to analyze the practice of learning; while working with empirical data they recognize roles, processes, relations and structures, and they are able to discover the learning environment design and impact

Learning activities and teaching methods

Discussions, field trips, video material analysis

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

The case study on learning analysis: students’ work in teams.

Attendance rules - Min. 80%

Academic honesty - Students must respect the principles of academic integrity. Cheating and plagiarism (including copying work from other students, internet or other sources) are serious violations that are punishable and instructors are required to report all cases to the administration.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ilona Iłowiecka-Tańska, Katarzyna Potęga vel Żabik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)