Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neuropsychological Rehabilitation

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-EN-PS-CSN5-03
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Neuropsychological Rehabilitation
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Neuropsychology and Neuroscience specialization
specialization courses for 5 year
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

The aim of the course is to provide students with specific knowledge of neuropsychological interventions and to enable them to develop clinical competences needed to help patients with cognitive dysfunctions due to acquired brain injury.

Efekty uczenia się:

By the end of the course students should be able to:

- Apply the rules of evidence-based practice in planning interventions both in research and clinical work

- Compare the effectiveness of different methods of treating patients with cognitive dysfunctions

- Communicate the outcomes of neuropsychological interventions

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Leśniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course aims at extending students’ knowledge of principles, methods and specific techniques of neuropsychological interventions for individuals with cognitive/behavioral disorders due to acquired brain injury. Students will learn how to plan the process of rehabilitation, execute it, and assess patient’s progress according to the evidence-based practice framework. Students will have an opportunity to train their skills in groups with real clinical data.

Literatura: (tylko po angielsku)

Kolb B., Whishaw I. (2003). Fundamentals of human neuropsychology. New York : Worth Publishers. Chapter 25 (pp. 670-696)

- Wilson B. (2009). Foreword. Neuropsychological rehabilitation. 19 (6), 785–789

- Malec J. F. (2009). Ethical and evidence-based practice in brain injury rehabilitation. Neuropsychological rehabilitation, 19(6), 790-806.

- Leclercq, M., Sturm, W. (2002). Rehabilitation of attention disorders: literature review. In: M. Leclercq, P. Zimmermann (eds.). Applied neuropsychology of attention. Theory, diagnosis and rehabilitation. Chapter 12 (pp. 341-364)

- Bartolomeo, P. (2013). Attention disorders after right brain damage. Living in halved worlds. Springer. Chapter 9 (pp. 159- 174)

- Azouvi, P., Jacquin-Courtois, S., Luaute, J. (2017). Rehabilitation of unilateral neglect: Evidence-based medicine. Ann Phys Rehabil Med. 60(3):191-197.

- Zihl J. (2011). Rehabilitation of visual disorders after brain injury. Hove: Psychology Press. Chapter 1

- Wilson, B. (2009). Memory rehabilitation: integrating theory and practice. The Guilford Press; 1 edition. Chapters 4-6 (pp. 52-105).

- Velikonja, D., i in. (2023). INCOG 2.0 Guidelines for Cognitive Rehabilitation Following Traumatic Brain Injury, Part V: Memory. The Journal of head trauma rehabilitation, 38(1), 83–102.

- Helm-Estabrooks, N., Albert, M. L., & Nicholas, M. (2013). Manual of aphasia and aphasia therapy (3rd ed.). Austin, TX: Pro-Ed. Chapters 14, 16 (pp.181-194, 207-228)

- Haskins EC, Cicerone K, Dams-O’Connor K, Eberle R, Langenbahn D, Shapiro-Rosenbaum A. (2012) Cognitive rehabilitation manual. Rehabilitation for impairments of executive functions. Reston, Virginia (USA): American Congress of Rehabilitation Medicine.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)