Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cognitive Psychology II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-EN-PS-OB2Z-4
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Cognitive Psychology II
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: obligatory courses for 2 year
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Psychology of Learning and Memory is a course that provides students with general knowledge on memory and learning processes. It discusses the most fundamental issues within this area, including main theories and research paradigms, as well as recent studies in neuroscience. The lecture will also describe connections between learning and memory and other psychological processes such as emotion and motivation, and implicit vs. explicit information processing. Both classic theories and recent findings within the scope of psychology of emotions will be presented.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

A student who completed the course will possess:

1) Knowledge:

a. Classic theories of learning and memory. Is able to define memory and learning

b. Basic paradigms and classical research within this area.

c. Basic memory models and is able to distinguish memory systems.

d. Biological components of memory and learning process.

e. Connection between memory and learning and emotional processes.

f. Conceptions of implicit learning and memory.

g. Memory and learning disorders.

h. Strategies that can help to improve memory.

2) Competences:

a. Is able to use a proper theory when attempting to explain particular psychological problems.

b. Is able to apply the knowledge about meta-memory to real life

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Karwowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Pełny opis:

The central aim of the course is to provide students with general knowledge on memory and learning processes, basic approaches, theories and research paradigms. First part of the lecture contains historical overview and introduction to classic theories and paradigms, followed by new directions in neuroscience studies. Further, it will review classical memory models and learning paradigms. These will be followed by a presentation of connections between learning and memory and other psychological processes such as emotions and motivation processes. Finally the course will discuss dysfunctions and effect on memory and learning in real life, providing information about meta-memory and learning strategies.

Literatura:

Readings:

Gluck, A.M., Mercado, E., & Mayers, E.C. (2008). Learning and Memory - From Brain to Behavior. New York: Worth Publishers.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Karwowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Pełny opis:

The central aim of the course is to provide students with general knowledge on memory and learning processes, basic approaches, theories and research paradigms. First part of the lecture contains historical overview and introduction to classic theories and paradigms, followed by new directions in neuroscience studies. Further, it will review classical memory models and learning paradigms. These will be followed by a presentation of connections between learning and memory and other psychological processes such as emotions and motivation processes. Finally the course will discuss dysfunctions and effect on memory and learning in real life, providing information about meta-memory and learning strategies.

Literatura:

Readings:

Gluck, A.M., Mercado, E., & Mayers, E.C. (2008). Learning and Memory - From Brain to Behavior. New York: Worth Publishers.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)