Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Principles of Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-EN-PS-SB-19
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Principles of Marketing
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Business Psychology Specialization
specialization courses for 4 and 5 year
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Defining marketing and its role in organizational environment as well as exploring key marketing decisions relating to segmentation analysis, target market selection, positioning and the marketing-mix areas of product, price, promotion and distribution.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Upon the completion of the course students should:

- Know the principles of marketing concept

- Know the tools used in marketing

- Know the role of customer satisfaction and loyalty in marketing

- Be able to measure customer satisfaction and loyalty

- Know and understand the marketing strategy planning

- Be able to conduct market segmentation

- Understand the positioning concept

- Be able to design the elements of marketing mix

- Know product attributes and product assortment

- Understand the product life cycle

- Know determinants of pricing decisions in a company

- Be able to determine a basic price and its modifications

- Know the structure of marketing channels- Be able to understand management decisions in distribution

- Know the forms of promotion

- Be able to plan promotional activities of a company

- Know the specificity of services

- Be able to design a servicescape

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Zofia Przymus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Literatura: (tylko po angielsku)

1. Introduction to Marketing:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 1)

− P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit, Wiley & Sons, New Jersey, 2010.

− P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Wiley & Sons, New Jersey, 2017

2. Customer satisfaction and loyalty:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 5)

− Giese, JL, Cote, JA, Defining Consumer Satisfaction, Academy of Marketing Science Review, 2000, 1, 1-27.

3. Current trends in marketing:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 6&7)

− Sheth, J., Revitalizing relationship marketing, Journal of Services Marketing, 2017, 31,1, 6-10.

− Pine, JB., Gilmore, JH, Welcome to the experience economy, Health Forum Journal, 2001, 44, 5, 10-17.

− Gronroos, C., From marketing mix to relationship marketing, Management Decision, 1994, 32, 2, 4-22.

− Vargo, SL, Lusch, RF, Evolving to a new dominant logic for marketing, Journal of Marketing, 68, 1-17.

4. Planning Of Marketing Strategy:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 8&10)

5. Marketing-Mix: Product:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 12)

6. Marketing-Mix: Place (Distribution):

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 15)7. Marketing-Mix: Price:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 14)

8. Marketing-Mix: Promotion:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 17-19)

9. Marketing-Mix for Services:

− P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 14th ed., Pearson Education Prentice Hall, 2011 (chapter 13)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)