Podstawowe umiejętności terapeutyczne z wykorzystaniem zabawy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP302-14 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawowe umiejętności terapeutyczne z wykorzystaniem zabawy |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia kliniczna dziecka i rodziny |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kryteria naboru: Kurs dedykowany dla studentów specjalizacji 302. Dla osób spoza specjalizacji - kurs dla studentów V-go roku. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi umiejętnościami terapeutycznymi z wykorzystaniem zabawy: poznanie zasad, technik oraz faz terapii zabawą skoncentrowanej na dziecku oraz terapii poznawczo-behawioralnej, jak również poznanie metod integracji terapii dyrektywnej i niedyrektywnej. Studenci zapoznają się również z metodami terapii wykorzystującymi zabawę w budowaniu bliskości w relacji rodzice-dzieci. W ramach zajęć studenci będą analizować materiał kliniczny (opisy studiów przypadków, filmy) oraz ćwiczyć stosowanie podstawowych technik terapeutycznych z wykorzystaniem zabawy. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza. Student: Zna podstawowe zasady, techniki oraz fazy terapii zabawą skoncentrowanej na dziecku Zna podstawowe zasady oraz techniki terapii poznawczo-behawioralnej z wykorzystaniem zabawy Posiada wiedzę, w jaki sposób można integrować metody dyrektywne i niedyrektywne w terapii zabawą Wie, jaka jest rola rodzica w terapii zabawą dziecka oraz zna metody terapii wykorzystujące zabawę w budowaniu bliskości w relacji rodzice-dzieci. Umiejętności. Student: potrafi nawiązać akceptującą i empatyczną relację z dzieckiem posługuje się podstawowymi technikami terapii zabawą skoncentrowanej na dziecku posługuje się podstawowymi technikami terapii poznawczo-behawioralnej Postawy. Student: przyjmuje postawę rozumiejącą, nieoceniającą i empatyczną wobec dziecka oraz jego rodziny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.