Metody diagnozy dzieci – techniki standaryzowane i eksperymentalne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP302-16 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Metody diagnozy dzieci – techniki standaryzowane i eksperymentalne |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia kliniczna dziecka i rodziny |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kryteria naboru: studenci specjalizacji Psych. Klinicznej Dziecka, IV i V rok |
Skrócony opis: |
W ramach zajęć prezentowane są wybrane standaryzowane techniki, stosowane w diagnozie zaburzeń rozwoju dzieci. Omówione zostaną zagadnienia teoretyczne, będą ćwiczenia z przeprowadzania badań poszczególnymi metodami, analiza samodzielnie przeprowadzonych badań oraz interpretacja wyników. |
Efekty uczenia się: |
Student zna specyfikę testów stosowanych w wieku rozwojowym, ich zastosowanie i ograniczenia. Potrafi wybrać adekwatne metody i dokonać interpretacji wyników. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rojczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
1. Specyfika standaryzowanych metod wykorzystywanych w diagnozie dzieci. 2. Wieloczynnikowość metod. 3. Zasady interpretacji wyników. 4. Testy do oceny funkcjonowania intelektualnego 5. Niewerbalne testy do oceny funkcjonowania intelektualnego 6. Testy do oceny rozwoju językowego 7. Próby do oceny funkcji wykonawczych (standaryzowane i kliniczno-eksperymentalne) 8. Próby do oceny pamięci (standaryzowane, kliniczno-eksperymentalne) 9. Inne baterie neuropsychologiczne, nie mające polskich wersji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.