Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody diagnozy dzieci – techniki standaryzowane i eksperymentalne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP302-16
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Metody diagnozy dzieci – techniki standaryzowane i eksperymentalne
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia kliniczna dziecka i rodziny
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryteria naboru:

studenci specjalizacji Psych. Klinicznej Dziecka, IV i V rok

Skrócony opis:

W ramach zajęć prezentowane są wybrane standaryzowane techniki, stosowane w diagnozie zaburzeń rozwoju dzieci. Omówione zostaną zagadnienia teoretyczne, będą ćwiczenia z przeprowadzania badań poszczególnymi metodami, analiza samodzielnie przeprowadzonych badań oraz interpretacja wyników.

Efekty uczenia się:

Student zna specyfikę testów stosowanych w wieku rozwojowym, ich zastosowanie i ograniczenia. Potrafi wybrać adekwatne metody i dokonać interpretacji wyników.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Rojczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

1. Specyfika standaryzowanych metod wykorzystywanych w diagnozie dzieci.

2. Wieloczynnikowość metod.

3. Zasady interpretacji wyników.

4. Testy do oceny funkcjonowania intelektualnego

5. Niewerbalne testy do oceny funkcjonowania intelektualnego

6. Testy do oceny rozwoju językowego

7. Próby do oceny funkcji wykonawczych (standaryzowane i kliniczno-eksperymentalne)

8. Próby do oceny pamięci (standaryzowane, kliniczno-eksperymentalne)

9. Inne baterie neuropsychologiczne, nie mające polskich wersji

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)