Przestępstwa seksualne – geneza zaburzeń, mechanizmy rządzące zachowaniami sprawców
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP304-07 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Przestępstwa seksualne – geneza zaburzeń, mechanizmy rządzące zachowaniami sprawców |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia sądowa |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Założenia (opisowo): | Podstawowa wiedza z psychologii sądowej. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest poznanie teorii wyjaśniających genezę powstawania zaburzeń związanych ze skłonnością do popełniania przestępstw seksualnych takich jak pedofilia czy raptofilia, mechanizmów psychologicznych kierujących zachowaniami sprawców oraz możliwości i ograniczeń terapii i resocjalizacji. Zajęcia będą miały charakter seminaryjny – będą składały się z części wykładowej oraz dyskusji i ćwiczeń, także w oparciu o opisy przypadków. |
Efekty uczenia się: |
a) wiedza: - student zna rodzaje i definicje przestępstw seksualnych i teorie je wyjaśniające - zna programy resocjalizacyjne i terapeutyczne dla sprawców przestępstw seksualnych b) umiejętności: - umie odnieść teorie wyjaśniające przestępstwa seksualne do konkretnych przypadków - umie zaplanować metody pomiaru empatii i kompetencji społecznych u sprawców przestępstw seksualnych oraz zaproponować metody ich treningu c) postawa: - postrzega przestępstwa seksualne jako zachowania zaburzone wynikające z zaburzeń preferencji seksualnych i/lub innych zaburzeń oraz czynników sytuacyjnych - podchodzi krytycznie do metod resocjalizacji sprawców przestępstw seksualnych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.