Podstawy poradnictwa wychowawczego II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP305-04 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy poradnictwa wychowawczego II |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia wychowawcza stosowana |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia w sposób praktyczny uczą postępowania diagnostyczno-konsultacyjnego wobec dzieci w różnym wieku, które wymagają opieki psychologicznej (ze szczególnym uwzględnieniem problemów rodzinnych i wychowawczych). Dzieci te rekrutują się z placówek współpracujących z Wydziałem (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum) i są typowane przez pedagoga szkolnego). Postępowanie obejmuje kontakt z dzieckiem i jego matką, zastosowanie swobodnych narzędzi diagnostycznych (rozmowa wstępna, rysunek, test projekcyjny, wywiad), zaplanowanie i przeprowadzenie postępowania korekcyjnego, sformułowanie zaleceń dalszej pracy (w ramach innych zajęć lub stażu, albo we współpracy z pedagogiem szkolnym). Ponadto przewiduje się sprawdzenie umiejętności interpretacji wyników postępowania diagnostycznego (prace pisemne na każde zajęcia). Drugi semestr stanowi kontynuację pierwszego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Wiśniewska-Dryll | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w sposób praktyczny uczą postępowania diagnostyczno-konsultacyjnego wobec dzieci w różnym wieku, które wymagają opieki psychologicznej (ze szczególnym uwzględnieniem problemów rodzinnych i wychowawczych). Dzieci te rekrutują się z placówek współpracujących z Wydziałem (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum) i są typowane przez pedagoga szkolnego). Postępowanie obejmuje kontakt z dzieckiem i jego matką, zastosowanie swobodnych narzędzi diagnostycznych (rozmowa wstępna, rysunek, test projekcyjny, wywiad), zaplanowanie i przeprowadzenie postępowania korekcyjnego, sformułowanie zaleceń dalszej pracy (w ramach innych zajęć lub stażu, albo we współpracy z pedagogiem szkolnym). Ponadto przewiduje się sprawdzenie umiejętności interpretacji wyników postępowania diagnostycznego (prace pisemne na każde zajęcia). Drugi semestr stanowi kontynuację pierwszego. |
|
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Grzesiuk L., (2002). Psychoterapia: Szkoły zjawiska techniki i specyficzne problemy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kargulowa A., (1996). Przeciw bezradności: Nurty ? opcje ? kontrowersje w poradnictwie i poradoznawstwie. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Kulczycki M., (1998). Rozważania wokół zagadnień psychologicznego poradnictwa życiowego. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.