Praca psychologa z grupą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP305-08 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Praca psychologa z grupą |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia wychowawcza stosowana |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kurs obowiązkowy, I rok specjalizacji |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest: • zapoznanie studentów z zasadami i technikami pracy z małą grupą metodami aktywnymi; • przekazanie wiedzy nt. projektowania zajęć; • zapoznanie ze specyfiką pracy w grupach dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców; • rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć metodami aktywnymi; • nabywanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia zajęć dla uczniów w różnym wieku, dla nauczycieli i dla rodziców; • zdobycie doświadczeń w roli trenera. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu/ćwiczeń studenci powinni: - udoskonalić swoje umiejętności prowadzenia zajęć psychologicznych w szkole - umieć przygotować scenariusz zajęć dla wybranej grupy (uczniowie, nauczyciele lub rodzice). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Gregorczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest: • zapoznanie studentów z zasadami i technikami pracy z małą grupą metodami aktywnymi; • przekazanie wiedzy nt. projektowania zajęć; • zapoznanie ze specyfiką pracy w grupach dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców; • rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć metodami aktywnymi; • nabywanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia zajęć dla uczniów w różnym wieku, dla nauczycieli i dla rodziców; • zdobycie doświadczeń w roli trenera. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Chełpa S., Witkowski T. 1999. Psychologia konfliktów. Oficyna Wydawnicza UNUS. Covey S. 1997. Zasady działania skutecznego przywódcy. Warszawa. Medium. Czwartosz E. 2003. Negocjacje i mediacje konfliktów w edukacji. Psychologiczna analiza celowości kształcenia umiejętności rozwiązywania konfliktów. W: A. Jurkowski (red.). Z zagadnień współczesnej psychologii wychowawczej. Warszawa. Wyd. Instytutu Psychologii PAN. Ghazal M. 1995. Zjedz zupkę i ...bądź cicho. Nowe spojrzenie na konflikty rodzice-dzieci. W-wa. PWN. Gordon T. 1996. Wychowanie bez porażek szefów, liderów, przywódców. W-wa. PAX Hammer H. 1999. Rozwój umiejętności społecznych - jak skuteczniej dyskutować i pracować. W-wa. Wydawnictwo VEDA Hartley P. 2000. Komunikacja w grupie. Poznań. Zysk i s-ka. Jak żyć z ludźmi. Program profilaktyczny dla młodzieży. 1999. Wyd. MEN Stewart J. (red). 2000. Mosty zamiast murów. Rozdz. XIV. s. 490-512 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.