Psychologia ekonomiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PWP-PE |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia ekonomiczna |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
PSYCHOLOGIA EKONOMICZNA Czyli opowieść o tym, jak być świadomym konsumentem i jak zarządzać swoimi finansami |
Pełny opis: |
Wykłady będą przedstawiały psychologiczne czynniki determinujące codzienne wybory finansowe, zwiększą świadomość konsumencką uczestników i pokażą im jak mądrze gospodarować ograniczonym budżetem. Podczas wykładów poruszone zostaną poniższe zagadnienia. - Budżet domowy i jego tworzenie - Odraczanie konsumpcji – oszczędzanie i inwestowanie, - Percepcja i preferencja ryzyka. - Kluczowe zagadnienia w obszarze psychologii konsumenta, w szczególności czynniki wewnętrzne (m.in. czynniki osobowościowe i błędy poznawcze konsumenta) i zewnętrzne (promocje sklepowe, sposób prezentacji produktów, reklamy) wpływające na decyzje zakupowe - Ekonomiczne i psychologiczne funkcje pieniędzy - Instrumentalne vs symboliczne znaczenie pieniędzy w życiu człowieka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.