Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Szkolenia i rozwój zawodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PZP-SRZ
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Szkolenia i rozwój zawodowy
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Różne metody szkoleniowe, ich dostosowanie do potrzeb, sposoby oceny potrzeb i efektów szkoleń.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu ukazanie różnych metod szkoleniowych, ich dostosowania do potrzeb, a także sposobów oceny potrzeb i efektów szkoleń. W trakcie zajęć poruszane są następujące tematy:

zarządzanie szkoleniami – analiza potrzeb szkoleniowych, realizacja i prowadzenie szkoleń, ocena efektywności poszczególnych szkoleń, jak i całego systemu;

programy rozwoju pracowników, w tym coaching, mentoring, zarządzanie talentami, programy dedykowane kadrze menadżerskiej;

systemy planowania karier i rozwoju zawodowego, modele ścieżek karier, programy lojalnościowe;

diagnoza kompetencji, m. in. okresowa ocena pracowników w ujęciu rozwojowym, ocena 180/360, Development Center.

Literatura:

Łaguna, M., (2004). Szkolenia. Gdańsk: GWP.

Łaguna, M., Fortuna P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W3. Rozpoznaje reguły rządzące procesami komunikacji interpersonalnej

W6. Zna i rozpoznaje najważniejsze zjawiska organizacyjne, związane z funkcjonowaniem ludzi

W11. Potrafi opisać różne rodzaje programów rozwoju pracowników, zna zasady ich stosowania

Umiejętności:

U1. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu różnych działów psychologii do analizy i interpretacji zjawisk organizacyjnych

U2. Umie nawiązać i podtrzymać kontakt z inną osobą, skutecznie komunikować się

U3. Umie zastosować adekwatną metodę badawczą do analizy problemów organizacyjnych

U8. Potrafi analizować potrzeby szkoleniowe, realizację i prowadzenie szkoleń, ocenić efektywność poszczególnych szkoleń, jak i całego systemu

Kompetencje:

K1. Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi

K2. Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych

K3. Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z innymi ludźmi

K4. Potrafi współpracować w zespole

K5. Zwraca uwagę na zachowania niewerbalne i ocenia ich znaczenie w interakcjach

K6. Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby

K7. Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania

K8. Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy

K9. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych

Metody i kryteria oceniania:

obecność

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)