Szkolenia i rozwój zawodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PZP-SRZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Szkolenia i rozwój zawodowy |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Różne metody szkoleniowe, ich dostosowanie do potrzeb, sposoby oceny potrzeb i efektów szkoleń. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu ukazanie różnych metod szkoleniowych, ich dostosowania do potrzeb, a także sposobów oceny potrzeb i efektów szkoleń. W trakcie zajęć poruszane są następujące tematy: zarządzanie szkoleniami – analiza potrzeb szkoleniowych, realizacja i prowadzenie szkoleń, ocena efektywności poszczególnych szkoleń, jak i całego systemu; programy rozwoju pracowników, w tym coaching, mentoring, zarządzanie talentami, programy dedykowane kadrze menadżerskiej; systemy planowania karier i rozwoju zawodowego, modele ścieżek karier, programy lojalnościowe; diagnoza kompetencji, m. in. okresowa ocena pracowników w ujęciu rozwojowym, ocena 180/360, Development Center. |
Literatura: |
Łaguna, M., (2004). Szkolenia. Gdańsk: GWP. Łaguna, M., Fortuna P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W3. Rozpoznaje reguły rządzące procesami komunikacji interpersonalnej W6. Zna i rozpoznaje najważniejsze zjawiska organizacyjne, związane z funkcjonowaniem ludzi W11. Potrafi opisać różne rodzaje programów rozwoju pracowników, zna zasady ich stosowania Umiejętności: U1. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu różnych działów psychologii do analizy i interpretacji zjawisk organizacyjnych U2. Umie nawiązać i podtrzymać kontakt z inną osobą, skutecznie komunikować się U3. Umie zastosować adekwatną metodę badawczą do analizy problemów organizacyjnych U8. Potrafi analizować potrzeby szkoleniowe, realizację i prowadzenie szkoleń, ocenić efektywność poszczególnych szkoleń, jak i całego systemu Kompetencje: K1. Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi K2. Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych K3. Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z innymi ludźmi K4. Potrafi współpracować w zespole K5. Zwraca uwagę na zachowania niewerbalne i ocenia ich znaczenie w interakcjach K6. Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby K7. Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania K8. Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy K9. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.