Satysfakcja i zaangażowanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-SP303-47 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Satysfakcja i zaangażowanie |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia organizacji i pracy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Tryb prowadzenia: | w sali i w terenie |
Skrócony opis: |
W ramach kursu studenci pogłębiać będą wiedzę na temat postaw pracowników wobec swojej pracy i zatrudniającej ich organizacji. Omawiane będą przede wszystkim problemy związane z kształtowaniem się zadowolenia, przywiązania do organizacji, zaangażowania w pracę oraz poczucia wsparcia organizacyjnego i ich związków z funkcjonowaniem w pracy. |
Pełny opis: |
Studenci zapoznawać się będą z aktualną wiedzą na temat najważniejszych wymiarów, opisujących postawy pracowników. W przypadku każdego z omawianych wymiarów będzie należało przeprowadzić krótkie badanie w terenie, z wykorzystaniem dostępnych metod do jego pomiaru. Omawiane będą następujące zmienne: - satysfakcja z pracy - przywiązanie do organizacji - zaangażowanie w pracę i wypalenie zawodowe - spostrzegane wsparcie organizacyjne Zajęcia mają charakter warsztatowy, w ich trakcie studenci będą wykonywać niewielkie projekty badawcze, Badania będą prowadzone indywidualnie jako prace domowe oraz zespołowo w ramach mini-projektów badawczych. |
Literatura: |
Chirkowska-Smolak, T. (2012). Psychologiczny model zaangażowania w pracę. Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza Czarnota-Bojarska, J., (2010). Dopasowanie człowiek – organizacja i tożsamość organizacyjna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar Eisenberger, R., Huntington, R. (1986). Perceived Organizational Support. Journal of Applied Psychology, 71 (3), 500-507 Herzberg, F., Mausner, B., & Snyderman, B.B. (1959). The motivation to work. New York ; London : John Wiley & Sons : Chapman & Hall, cop. Meyer, J.P., Allen, N.J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human resource management review. 1(1), 61-89 Schaufeli, W.B., Bakker, A.B. (2004). Job demands, job resources, and their relationship with burnout and engagement: a multi-sample study. Journal of Organizational Behavior, 25, 293-315 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna terminy i koncepcje opisujące postawy pracowników wobec organizacji i wykonywanej pracy. Umiejętności: student potrafi zastosować wiedzę do planowania oraz realizowania działań wspierających funkcjonowanie pracowników i organizacji; Postawy: student stosuje nabytą wiedzę, zachowując postawę rozumiejącą i wrażliwą na dobro jednostki; |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składać się będą oceny trzech obszarów. W nawiasach przy poszczególnych obszarach podaję udział procentowy w ocenie końcowej: 1. Prace domowe indywidualne (40%) 2. Projekt badawczy zespołowy (40%) 3. Aktywność na zajęciach (20%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.