University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Specialization - Economic psychology

General data

Course ID: 2500-SP311-EGZ
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Specialization - Economic psychology
Name in Polish: Specjalizacja - Psychologia Biznesu (dawna Psychologia Ekonomiczna)
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups: (in Polish) Egzaminy Specjalizacyjne
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Full description: (in Polish)

Psychologia ekonomiczna to stosunkowo młoda dziedzina, zajmująca się badaniem interakcji zachodzących między człowiekiem a systemem ekonomicznym.

Celem specjalizacji jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności psychologicznych związanych z ekonomicznymi zachowaniami człowieka, traktowanego jako jeden z elementów systemu ekonomicznego (człowieka kształtującego ten system oraz będącego podmiotem jego oddziaływań). Wiedza ta jest niezmiernie przydatna w instytucjach podejmujących decyzje finansowe i publiczne, adresujących swoje działania do człowieka jako konsumenta i uczestnika rynku pracy. Program specjalizacji ma przygotowywać studentów do samodzielnego wykonywania zadań w zakresie wspomagania marketingowych i ekonomicznych procesów decyzyjnych oraz zamawiania, planowania i realizacji badań marketingowych.

Szczególny nacisk położony jest na rozwinięcie:

1. Wiedzy na temat funkcjonowania człowieka w systemie ekonomicznym

2. Wiedzy na temat funkcjonowania człowieka jako konsumenta dóbr i usług, obejmującej:

a) umiejętność formułowania przewidywań zachowań konsumentów dóbr i usług w różnych zadaniach i sytuacjach (reakcje na inflację, oddziaływania marketingowe, sposób dysponowania środkami finansowymi, itp.);

b) umiejętność realizowania badań marketingowych na potrzeby znalezienia rozwiązań dla konkretnych problemów marketingowych.

Dodatkowa informacja dotycząca rekrutacji na specjalizację:

Dla studentów MISMaP i MISH średnią ocen z zajęć obligatoryjnych realizowanych na Wydziale Psychologii wylicza jednostka macierzysta. Student zobowiązany jest dostarczyć potwierdzoną średnią do dziekanatu Wydziału Psychologii UW.

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Examination more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Katarzyna Sekścińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Examination
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)