Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DSMdz2TI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologie informacyjne
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zakres ogólny obejmuje:

1. Identyfikacja głównych systemów informacyjnych zarządzania, ich komponentów i cech charakterystycznych

2. Wprowadzenie do głównych kierunków rozwoju systemów informacyjnych , nowe trendy i nowa architektura zintegrowanych systemów

3. Analiza e-biznesu jako jednej z nowoczesnych idei rozwoju systemów informacyjnych zarządzania

4. Prezentacja nowoczesnych zastosowań SIZ w poszczególnych branżach w Polsce

Pełny opis:

Zakres tematyczny wykładu obejmuje:

1. Podstawowe pojęcia z zakresy technologii informacyjnych zarządzania

2. Powstanie i ścieżki rozwojowe technologii informacyjnych zarządzania

3. Charakterystyka technologii informacyjnych zarządzania wg rozwoju architektury logicznej: (Systemy Przetwarzania Transakcyjnego, Systemy Informacyjne Zarządzania, Systemy Wspomagające Podejmowanie Decyzji, Systemy Eksperckie, Systemy Informowania Kierownictwa i Systemy Wspomagania Kierownictwa, Systemy Sztucznej Inteligencji, Systemy BI),

4. Charakterystyka technologii informacyjnych wg stopnia i zakresu integracji (IC, MRP, MRP II; ERP, ERP II – CRM, SCM, eERP

5. Charakterystyka technologii informacyjnych wg rozwoju sieci: sieci prywatne, sieci komercyjne, sieć Internet:

5.1. Miejsce i rola sieci przedinternetowych w rozwoju gospodarczym

5.2. e-Biznes – definicje, typologia, narzędzia i rozwój

5.3. e-Banking – definicje, typologia, narzędzia i rozwój

6. Statystyki dotyczące rozwoju technologii informacyjnych w Polsce i na świecie

Studia stacjonarne i niestacjonarne wieczorowe:

30 godz. wykład

30 godz. praca samodzielna studenta i przyswojenie materiału

10 godz. konsultacje i sprawdzenie wiadomości

Razem: 70 godz.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Chmielarz W.: Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007,

2. Kisielnicki J. MIS – systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa, 2008,

3. Informatyka Ekonomiczna, Część II, Informatyzacja obiektu gospodarczego, red. J. Korczak, M. Dyczkowski, B. Łukasik-Makowska, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław, 2013,

Literatura uzupełniająca:

4. Turban E, Volonino L.: Information Technology for Management: Transforming Organizations in the Digital Economy, 8-nd ed., Wiley&Sons Inc., NY, 2011,

5. Turban E., J. K. Lee, D. King, T. P. Liang, D. Turban: E-Commerce. A Managerial Perspective, Pearson Education Inc., Upper Saddle River, NJ, USA, 2011

Efekty uczenia się:

1. Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu technologii informacyjnych, w szczególności: potrafi wyjaśnić relacje pomiędzy poszczególnymi rodzajami systemów, umie scharakteryzować różne formy technologii informacyjnych, zidentyfikować ich główne zalety i niedostatki oraz posiada wiedzę na temat podstawowych właściwości e-biznesu, e-bankowości

2. W zakresie umiejętności student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł w zakresie technologii informacyjnych i ich wykorzystania w gospodarce i potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie oraz potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.

3. W zakresie kompetencji społecznych student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.

Metody i kryteria oceniania:

Test jednokrotnego wyboru 90%, aktywne uczestniczenie w zajęciach 10%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)