Technologie informacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMdz2TI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zakres ogólny obejmuje: 1. Identyfikacja głównych systemów informacyjnych zarządzania, ich komponentów i cech charakterystycznych 2. Wprowadzenie do głównych kierunków rozwoju systemów informacyjnych , nowe trendy i nowa architektura zintegrowanych systemów 3. Analiza e-biznesu jako jednej z nowoczesnych idei rozwoju systemów informacyjnych zarządzania 4. Prezentacja nowoczesnych zastosowań SIZ w poszczególnych branżach w Polsce |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny wykładu obejmuje: 1. Podstawowe pojęcia z zakresy technologii informacyjnych zarządzania 2. Powstanie i ścieżki rozwojowe technologii informacyjnych zarządzania 3. Charakterystyka technologii informacyjnych zarządzania wg rozwoju architektury logicznej: (Systemy Przetwarzania Transakcyjnego, Systemy Informacyjne Zarządzania, Systemy Wspomagające Podejmowanie Decyzji, Systemy Eksperckie, Systemy Informowania Kierownictwa i Systemy Wspomagania Kierownictwa, Systemy Sztucznej Inteligencji, Systemy BI), 4. Charakterystyka technologii informacyjnych wg stopnia i zakresu integracji (IC, MRP, MRP II; ERP, ERP II – CRM, SCM, eERP 5. Charakterystyka technologii informacyjnych wg rozwoju sieci: sieci prywatne, sieci komercyjne, sieć Internet: 5.1. Miejsce i rola sieci przedinternetowych w rozwoju gospodarczym 5.2. e-Biznes – definicje, typologia, narzędzia i rozwój 5.3. e-Banking – definicje, typologia, narzędzia i rozwój 6. Statystyki dotyczące rozwoju technologii informacyjnych w Polsce i na świecie Studia stacjonarne i niestacjonarne wieczorowe: 30 godz. wykład 30 godz. praca samodzielna studenta i przyswojenie materiału 10 godz. konsultacje i sprawdzenie wiadomości Razem: 70 godz. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Chmielarz W.: Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007, 2. Kisielnicki J. MIS – systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa, 2008, 3. Informatyka Ekonomiczna, Część II, Informatyzacja obiektu gospodarczego, red. J. Korczak, M. Dyczkowski, B. Łukasik-Makowska, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław, 2013, Literatura uzupełniająca: 4. Turban E, Volonino L.: Information Technology for Management: Transforming Organizations in the Digital Economy, 8-nd ed., Wiley&Sons Inc., NY, 2011, 5. Turban E., J. K. Lee, D. King, T. P. Liang, D. Turban: E-Commerce. A Managerial Perspective, Pearson Education Inc., Upper Saddle River, NJ, USA, 2011 |
Efekty uczenia się: |
1. Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu technologii informacyjnych, w szczególności: potrafi wyjaśnić relacje pomiędzy poszczególnymi rodzajami systemów, umie scharakteryzować różne formy technologii informacyjnych, zidentyfikować ich główne zalety i niedostatki oraz posiada wiedzę na temat podstawowych właściwości e-biznesu, e-bankowości 2. W zakresie umiejętności student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł w zakresie technologii informacyjnych i ich wykorzystania w gospodarce i potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie oraz potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach. 3. W zakresie kompetencji społecznych student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. |
Metody i kryteria oceniania: |
Test jednokrotnego wyboru 90%, aktywne uczestniczenie w zajęciach 10% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.