Financial anxiety and well-being
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSdz3FAen |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Financial anxiety and well-being |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla DSM i DSZFR dzienne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Kurs ten ma na celu zapoznanie studentów z niepokojem i równowagą finansową, kładąc nacisk na biznesowy i menedżerski punkt widzenia. Program nauczania będzie opierał się na odpowiednich badaniach naukowych, zapewniając szerokie spojrzenie na lęk finansowy i dobrobyt, szczególnie w niestabilnych czasach. Jego celem jest wyposażenie studentów w teoretyczny i praktyczny wgląd w te koncepcje i ich wzajemne powiązania. Podzielony na różne moduły kurs będzie analizował różne aspekty lęku finansowego i dobrobytu. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na genezę i ramy teoretyczne różnych koncepcji i konstruktów, metodologie pomiaru i praktyczne strategie wdrażania. |
Pełny opis: |
Kurs ten ma na celu zapoznanie studentów z lękiem finansowym i dobrobytem, kładąc nacisk na biznesowy i zarządczy punkt widzenia. Program nauczania będzie opierał się na stosownych badaniach naukowych, zapewniając kompleksowe zrozumienie lęku finansowego i dobrobytu, szczególnie w niestabilnych czasach. Jego celem jest wyposażenie studentów w teoretyczny i praktyczny wgląd w te koncepcje i ich wzajemne powiązania. Podzielony na różne moduły, kurs będzie poświęcony różnym aspektom lęku finansowego i dobrobytu. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na genezę i ramy teoretyczne różnych koncepcji i konstruktów, metodologie pomiaru i praktyczne strategie wdrażania. Moduł 1: Umiejętności finansowe (2 sesje) A. Konceptualizacja umiejętności finansowych B. Pomiar (cyfrowych) umiejętności finansowych C. Umiejętności finansowe i kryzys finansowy D. Umiejętności finansowe i młodzi ludzie / studenci Moduł 2: Lęk finansowy (2 sesje) A. Wprowadzenie i pomiar lęku finansowego B. Wpływ lęku finansowego na zdrowie psychiczne i fizyczne C. Lęk finansowy młodych dorosłych/studentów D. COVID-19 i lęk finansowy Moduł 3: Dobrobyt finansowy (3 sesje) A. Wprowadzenie do dobrobytu finansowego B. Teoretyczna dyspozycja dobrobytu finansowego (komponent, struktura, antecedencje) C. Ogólny subiektywny dobrostan i dobrostan finansowy D. Osobisty dobrobyt finansowy i jego związek z dobrobytem rodzinnym i społecznym |
Literatura: |
Archuleta, K. L., Dale, A., & Spann, S. M. (2013). College students and financial distress: exploring debt, financial satisfaction, and financial anxiety. Journal of Financial Counseling and Planning, 24(2), 50-62. Archuleta, K. L., Glenn, C., Lawson, D. R., Clady, J. P., & Solomon, S. (2021). I Know I Should, But Do I Do It? Connecting Covert and Overt Financial Behaviors. Journal of Financial Counseling and Planning, 32(3), 550-563. Archuleta, K. L., Mielitz, K. S., Jayne, D., & Le, V. (2020). Financial goal setting, financial anxiety, and solution-focused financial therapy (SFFT): A quasi-experimental outcome study. Contemporary Family Therapy, 42, 68-76. Brüggen, E. C., Hogreve, J., Holmlund, M., Kabadayi, S., & Löfgren, M. (2017). Financial well-being: A conceptualization and research agenda. Journal of Business Research, 79, 228-237. Fan, L., & Henager, R. (2022). A structural determinants framework for financial well-being. Journal of Family and Economic Issues, 43(2), 415-428. Grable, J. E. (2016). Financial risk tolerance. Handbook of consumer finance research, 19-31. Huston, S. J. (2010). Measuring financial literacy. Journal of Consumer Affairs, 44(2), 296-316. Lusardi, A., & Mitchell, O. S. (2011). Financial literacy and retirement planning in the United States. Journal of pension economics & finance, 10(4), 509-525. Mahendru, M., Sharma, G. D., & Hawkins, M. (2022). Toward a new conceptualization of financial well‐being. Journal of Public Affairs, 22(2), e2505. NOTE: Further materials related to specific modules will be provided later. |
Efekty uczenia się: |
Od studentów, którzy pomyślnie ukończą ten kurs, oczekuje się, że będą potrafili: I. wykazać się kompleksowym zrozumieniem lęku finansowego i jego wpływu na młodych dorosłych/studentów. II. zrozumieć, ocenić i przeanalizować znaczenie umiejętności finansowych i komfortu psychicznego w radzeniu sobie z lękiem finansowym. III. zdobyć akademickie i menedżerskie umiejętności czytania poprzez zrozumienie i interpretację czasopism akademickich. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dwa quizy klasowe (pytania wielokrotnego wyboru): 15% + 15% Egzamin końcowy w formie indywidualnych zadań: 70% Próg zaliczeniowy: 60% OPIS INDYWIDUALNEGO ZADANIA: Zadanie: Esej badawczy na wybrany temat z kursu. Zadanie będzie obejmować następującą ogólną strukturę, ale nie będzie do niej ograniczone: 1. Wprowadzenie i identyfikacja problemu - Wprowadzenie - Identyfikacja luki badawczej - Kształtowanie problemu 2. Przegląd literatury: Omówienie i ocena literatury przedmiotu 3. Metodologia: Sugerowany wybór metodologii dla tego badania (nie oczekuje się wielu dyskusji). 4. Wyniki: Oczekiwane wyniki (nie oczekuje się wielu dyskusji). 5. Implikacje menedżerskie: Dlaczego i jak uważasz, że twoje badania pomogą menedżerom i praktykom? SZCZEGÓŁOWE INSTRUKCJE: 1. 2000 słów, z wyłączeniem strony tytułowej i referencji 2. Cytowanie w stylu APA lub Harvard. 3. Czcionka 12 Times New Roman, 1,5 odstępu i 1-calowy margines po obu stronach. 4. Numer strony na dole każdej strony KLUCZOWE KWESTIE: ● Zero tolerancji dla plagiatu. ● Korzystanie z oprogramowania OpenAI (np. ChatGPT) jest zabronione ● Przeprowadzona zostanie wzajemna weryfikacja. OCENIANIE: 90% - 100% = A 80% - 89% = B 70% - 79% = C 60% - 69% = D < 60% = F (Fail) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Dziewanowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.