Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Financial anxiety and well-being

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DSdz3FAen
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Financial anxiety and well-being
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Konwersatoria English dla DSM i DSZFR dzienne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Kurs ten ma na celu zapoznanie studentów z niepokojem i równowagą finansową, kładąc nacisk na biznesowy i menedżerski punkt widzenia. Program nauczania będzie opierał się na odpowiednich badaniach naukowych, zapewniając szerokie spojrzenie na lęk finansowy i dobrobyt, szczególnie w niestabilnych czasach. Jego celem jest wyposażenie studentów w teoretyczny i praktyczny wgląd w te koncepcje i ich wzajemne powiązania.

Podzielony na różne moduły kurs będzie analizował różne aspekty lęku finansowego i dobrobytu. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na genezę i ramy teoretyczne różnych koncepcji i konstruktów, metodologie pomiaru i praktyczne strategie wdrażania.

Pełny opis:

Kurs ten ma na celu zapoznanie studentów z lękiem finansowym i dobrobytem, kładąc nacisk na biznesowy i zarządczy punkt widzenia. Program nauczania będzie opierał się na stosownych badaniach naukowych, zapewniając kompleksowe zrozumienie lęku finansowego i dobrobytu, szczególnie w niestabilnych czasach. Jego celem jest wyposażenie studentów w teoretyczny i praktyczny wgląd w te koncepcje i ich wzajemne powiązania.

Podzielony na różne moduły, kurs będzie poświęcony różnym aspektom lęku finansowego i dobrobytu. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na genezę i ramy teoretyczne różnych koncepcji i konstruktów, metodologie pomiaru i praktyczne strategie wdrażania.

Moduł 1: Umiejętności finansowe (2 sesje)

A. Konceptualizacja umiejętności finansowych

B. Pomiar (cyfrowych) umiejętności finansowych

C. Umiejętności finansowe i kryzys finansowy

D. Umiejętności finansowe i młodzi ludzie / studenci

Moduł 2: Lęk finansowy (2 sesje)

A. Wprowadzenie i pomiar lęku finansowego

B. Wpływ lęku finansowego na zdrowie psychiczne i fizyczne

C. Lęk finansowy młodych dorosłych/studentów

D. COVID-19 i lęk finansowy

Moduł 3: Dobrobyt finansowy (3 sesje)

A. Wprowadzenie do dobrobytu finansowego

B. Teoretyczna dyspozycja dobrobytu finansowego (komponent, struktura, antecedencje)

C. Ogólny subiektywny dobrostan i dobrostan finansowy

D. Osobisty dobrobyt finansowy i jego związek z dobrobytem rodzinnym i społecznym

Literatura:

Archuleta, K. L., Dale, A., & Spann, S. M. (2013). College students and financial distress: exploring debt, financial satisfaction, and financial anxiety. Journal of Financial Counseling and Planning, 24(2), 50-62.

Archuleta, K. L., Glenn, C., Lawson, D. R., Clady, J. P., & Solomon, S. (2021). I Know I Should, But Do I Do It? Connecting Covert and Overt Financial Behaviors. Journal of Financial Counseling and Planning, 32(3), 550-563.

Archuleta, K. L., Mielitz, K. S., Jayne, D., & Le, V. (2020). Financial goal setting, financial anxiety, and solution-focused financial therapy (SFFT): A quasi-experimental outcome study. Contemporary Family Therapy, 42, 68-76.

Brüggen, E. C., Hogreve, J., Holmlund, M., Kabadayi, S., & Löfgren, M. (2017). Financial well-being: A conceptualization and research agenda. Journal of Business Research, 79, 228-237.

Fan, L., & Henager, R. (2022). A structural determinants framework for financial well-being. Journal of Family and Economic Issues, 43(2), 415-428.

Grable, J. E. (2016). Financial risk tolerance. Handbook of consumer finance research, 19-31.

Huston, S. J. (2010). Measuring financial literacy. Journal of Consumer Affairs, 44(2), 296-316.

Lusardi, A., & Mitchell, O. S. (2011). Financial literacy and retirement planning in the United States. Journal of pension economics & finance, 10(4), 509-525.

Mahendru, M., Sharma, G. D., & Hawkins, M. (2022). Toward a new conceptualization of financial well‐being. Journal of Public Affairs, 22(2), e2505.

NOTE: Further materials related to specific modules will be provided later.

Efekty uczenia się:

Od studentów, którzy pomyślnie ukończą ten kurs, oczekuje się, że będą potrafili:

I. wykazać się kompleksowym zrozumieniem lęku finansowego i jego wpływu na młodych dorosłych/studentów.

II. zrozumieć, ocenić i przeanalizować znaczenie umiejętności finansowych i komfortu psychicznego w radzeniu sobie z lękiem finansowym.

III. zdobyć akademickie i menedżerskie umiejętności czytania poprzez zrozumienie i interpretację czasopism akademickich.

Metody i kryteria oceniania:

Dwa quizy klasowe (pytania wielokrotnego wyboru): 15% + 15%

Egzamin końcowy w formie indywidualnych zadań: 70%

Próg zaliczeniowy: 60%

OPIS INDYWIDUALNEGO ZADANIA:

Zadanie: Esej badawczy na wybrany temat z kursu.

Zadanie będzie obejmować następującą ogólną strukturę, ale nie będzie do niej ograniczone:

1. Wprowadzenie i identyfikacja problemu

- Wprowadzenie

- Identyfikacja luki badawczej

- Kształtowanie problemu

2. Przegląd literatury: Omówienie i ocena literatury przedmiotu

3. Metodologia: Sugerowany wybór metodologii dla tego badania (nie oczekuje się wielu dyskusji).

4. Wyniki: Oczekiwane wyniki (nie oczekuje się wielu dyskusji).

5. Implikacje menedżerskie: Dlaczego i jak uważasz, że twoje badania pomogą menedżerom i praktykom?

SZCZEGÓŁOWE INSTRUKCJE:

1. 2000 słów, z wyłączeniem strony tytułowej i referencji

2. Cytowanie w stylu APA lub Harvard.

3. Czcionka 12 Times New Roman, 1,5 odstępu i 1-calowy margines po obu stronach.

4. Numer strony na dole każdej strony

KLUCZOWE KWESTIE:

● Zero tolerancji dla plagiatu.

● Korzystanie z oprogramowania OpenAI (np. ChatGPT) jest zabronione

● Przeprowadzona zostanie wzajemna weryfikacja.

OCENIANIE:

90% - 100% = A

80% - 89% = B

70% - 79% = C

60% - 69% = D

< 60% = F (Fail)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Dziewanowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)