University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Marketing

General data

Course ID: 2600-MSEM3MAR
Erasmus code / ISCED: 04.701 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing and advertising The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Marketing
Name in Polish: Marketing
Organizational unit: Faculty of Management
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla 3 roku MSEMen realizowane na Wydziale Zarządzania UW sem. zimowy
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Na zajęciach zostaną przedstawione zasady działalności marketingowej przedsiębiorstwa, transformacja cyfrowa w marketingu, marketingowe decyzje strategiczne (na poziomie organizacji i sfery działalności / marki) oraz marketingowe decyzje instrumentalne (dotyczące oferty rynkowej, tj. produktu, dystrybucji, ceny i promocji).

Full description: (in Polish)

Wykład:

1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa

 Określenie miejsca (roli) marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa

 Definicja marketingu

 Zasady orientacji marketingowej

 Sekwencja decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie

2. Transformacja cyfrowa w marketingu

 Technologie informacyjno-komunikacyjne

 Martech

 Cyfrowa gotowość

 Marketing-mix – modele działania

3. Ewolucja marketingu

 Typologie ewolucji marketingu

 Orientacje prowadzenia działalności marketingowej – typologia 1

 Fazy rozwoju marketingu – typologia 2

4. Marketing strategiczny w organizacji

 Strategia marketingowa dla organizacji – elementy

 Domena działania organizacji

 Strategiczne jednostki działalności

 Misja organizacji

 Cele strategiczne organizacji

 Analiza portfelowa

 Strategie zakresowe

5. Decyzje strategiczne – STPM

 Procedura STPM

 Segmentacja rynku

 Wybór rynku docelowego

 Różnicowanie i pozycjonowanie marki

 Założenia strategiczne dla marketing-mix

6. Różne oblicza marketingu

 Specyfika marketingu na rynkach usługowych

 Specyfika marketingu na rynkach B2B

 Specyfika marketingu w organizacjach niedochodowych

Ćwiczenia:

7. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa

 Definicja marketingu

 Zasady orientacji marketingowej

 Sekwencja decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie

8. Decyzje strategiczne – STPM

 Procedura STPM

 Segmentacja rynku

 Wybór rynku docelowego

 Różnicowanie i pozycjonowanie marki

 Założenia strategiczne dla marketing-mix

9. Decyzje produktowe

 Pojęcie i rodzaje produktu

 Tworzenie asortymentu rynkowego

 Projektowanie atrybutów produktu indywidualnego

 Planowanie nowego produktu

 Kształtowanie cyklu życia produkt

10. Decyzje dystrybucyjne

 Determinanty i efekty wyboru kanałów dystrybucji

 Wyznaczenie liczby kanałów dystrybucji

 Ustalenie typu dystrybucji (offline i online)

 Określenie długości kanałów dystrybucji

 Wyznaczenie szerokości kanału dystrybucji,

 Ustalenie stopnia powiązań integracyjnych w kanałach dystrybucji

11. Decyzje cenowe

 Ceny – wprowadzenie

 Determinanty decyzji cenowych

 Strategie cenowe

 Ustalenie ceny podstawowej

 Odchylenia od ceny podstawowej

12. Decyzje promocyjne

 Istota promocji i modele komunikacji

 Formy promocji i ich efekty

 Formy promocji offline

 Formy promocji online

Bibliography: (in Polish)

Podstawowa pozycja:

 Kotler, P., Keller, K.L. (2012). Marketing, Poznań: Rebis.

Uzupełniające pozycje:

 Mazurek, G. (red.) (2018). E-marketing. Planowanie. Narzędzia. Praktyka. Poltex. Warszawa.

 Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I.(2021). Marketing 5.0. Technologie Next Tech. MT Biznes. Warszawa.

 Garbarski, L., Krzyżanowska, M. (2023). Marketing. Sztuka konkurowania i współpracy. Poltext. Warszawa

Learning outcomes: (in Polish)

Student/Studentka po ukończeniu kursu:

W zakresie wiedzy:

• Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie marketingu (K_W01)

• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności marketingowej różnych typów organizacji (K_W02).

• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury tworzenia i trzymania relacji organizacji z różnymi podmiotami funkcjonującymi w jej otoczeniu (K_W02).

• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05)

• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości (K_W06)

W zakresie umiejętności:

• Potrafi wykorzystać teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K¬_U01)

• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02)

• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)

• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05)

• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)

W zakresie postaw:

• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01)

• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02)

• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (K_K03)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas ćwiczeń i na koniec podczas zaliczenia ćwiczeń (testu) oraz egzaminu

Wykład:

 egzamin pisemny (80% oceny)

 Wyjściówki (3 pytania zamknięte na 10 wykładach) – poprawiają punktację do 10%

 ocena z ćwiczeń (20% oceny)

Ćwiczenia:

 20% testy /wejściówki

 30% praca na zajęciach (odpowiedzi na pytania, praca w grupach)

 50% kolokwium końcowe

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Natalia Gmerek, Grzegorz Karasiewicz
Group instructors: Grzegorz Karasiewicz, Urszula Widelska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Classes - Grading
Lecture - Examination

Classes in period "Winter semester 2024/25" (in progress)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Natalia Gmerek, Grzegorz Karasiewicz
Group instructors: Grzegorz Karasiewicz, Urszula Widelska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Classes - Grading
Lecture - Examination
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)