Establishing your own business
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSdz2EYOBen |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.1
|
Nazwa przedmiotu: | Establishing your own business |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla MSM i MSZFR dzienne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kreatywność, wyczucie biznesowych oraz okazji biznesowych, mała życiowa awersja do ryzyka, podstawy marketingu, badań marketingowych, podstawy analizy finansowej, znajomość diagramu Portera, podstaw prawa podatkowego oraz znajomość form prawnych prowadzenia działalności gospodarczej |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Kurs pozwala studentom przygotować się do założenia własnej firmy opracowując w trakcie zajęć pomysł na biznes |
Pełny opis: |
Na pierwszych zajęciach wykładowca przypomni uczniom następujące tematy: 1. Typowe fazy rozwoju biznesu 2. Cechy osobowe ważne przy zakładaniu firmy 3. Struktura i charakter prezentacji biznesowej Warsztaty będą oparte na pracy zespołowej. Uczestnicy utworzą grupy około 8 studentów, które będą pracować nad wybranym przez siebie pomysłem na biznes, który chcą zrealizować. Są również zobowiązani do przygotowania prezentacji. Każda grupa będzie się spotykać raz w tygodniu z wykładowcą. W tym czasie będzie im doradzał w praktycznych kwestiach biznesowych dotyczących ich projektu. Na ostatnich zajęciach przedstawią prezentację swoim kolegom z klasy, która zostanie wspólnie oceniona przez nich i nauczyciela. Na tej podstawie zostaną ocenione grupy. |
Literatura: |
PwC Worldwide Tax Summaries |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu warsztatów student: będzie gotów do założenia własnej firmy umiejąc krytycznie ocenić pomysł biznesowy tj. przeprowadzić niezbędne do jego realizacji badania marketingowe oraz zbadać realność koncepcji biznesowych, dokonać na tej podstawie prognoz finansowych, umieć połączyć wiele wątków operacyjnych prowadzenia biznesu w jedną całość oraz przedstawić koncept biznesowy w formie atrakcyjnej prezentacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student będzie pracował w grupie nad wybranym rzeczywistym projektem biznesowym (jego pomysł będzie pochodził również od grupy), który zostanie na ostatnich zajęciach zaprezentowany przez wszystkich członków grupy. 60% jego oceny będzie pochodziło od podobnych grup biorących udział w sesji, a 40% będzie zależało od prowadzącego zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.