Distribution
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSz2Den |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Distribution |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla MSM i MSZFR zaoczne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) Management – basic course General knowledge of business management |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest wprowadzenie studentów w tematykę dystrybucji, która zostanie przedstawiona jako łącznik pomiędzy sferą marketingu i logistyki w przedsiębiorstwie. Opisane zostaną funkcje dystrybucji, uczestnicy procesów dystrybucyjnych, rodzaje kanałów dystrybucyjnych oraz podstawowe strategie dystrybucji. Uwypuklone zostanie znaczenie logistycznej obsługi klienta oraz centrów dystrybucyjnych. Podczas zajęć studenci zapoznają się również z podstawowymi metodami prognozowania popytu. |
Pełny opis: |
Program przedmiotu obejmuje następujące tematy: 1. Wprowadzenie do logistyki dystrybucji. Problematyka, funkcje, uczestnicy. Dystrybucja a logistyczna obsługa klienta (3 godziny). 2. Zarządzanie procesem dystrybucji. Kanały dystrybucji oraz strategie dystrybucji. Rola centrów dystrybucyjnych. Handel hurtowy oraz detaliczny (3 godziny). Dystrybucja w zarządzaniu marketingowo – logistycznym. Podwójna rola dystrybucji - jako jednego z integralnych elementów marketingu oraz podsystemu logistycznego. Prognozowanie popytu (3 godziny). |
Literatura: |
1. Christopher, M. (1985). The Strategy of Distribution Management, Praeger. 2. Gorchels, L., Marien, E., J., West, C., (2004). The Manager's Guide to Distribution Channels, McGraw Hill. 3. Król, M., (2015). Pricing and distribution strategies, Warsaw School of Economics. 4. Thomopoulos, N., (2016). Elements of Manufacturing, Distribution and Logistics: Quantitative Methods for Planning and Control, Springer. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: 1. zna podstawowe wyzwania pojawiające się w procesie dystrybucji. 2. potrafi wyróżnić podstawowe funkcje oraz uczestników procesu dystrybucyjnego. 3. rozumie znaczenie logistycznej obsługi klienta w dystrybucji. 4. zna podstawy sterowania procesem dystrybucji. 5. potrafi rozróżnić i dobrać odpowiednie kanały dystrybucyjne oraz zaplanować strategie dystrybucji w przedsiębiorstwie. 6. rozumie znaczenie dystrybucji jako łącznika pomiędzy logistyką a marketingiem. 7. zna podstawowe metody prognozowania popytu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność, aktywność na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Dziewanowska, Filip Tużnik | |
Prowadzący grup: | Filip Tużnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.