Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Distribution

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-MSz2Den
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Distribution
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Konwersatoria English dla MSM i MSZFR zaoczne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) Management – basic course

General knowledge of business management


Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem kursu jest wprowadzenie studentów w tematykę dystrybucji, która zostanie przedstawiona jako łącznik pomiędzy sferą marketingu i logistyki w przedsiębiorstwie. Opisane zostaną funkcje dystrybucji, uczestnicy procesów dystrybucyjnych, rodzaje kanałów dystrybucyjnych oraz podstawowe strategie dystrybucji. Uwypuklone zostanie znaczenie logistycznej obsługi klienta oraz centrów dystrybucyjnych. Podczas zajęć studenci zapoznają się również z podstawowymi metodami prognozowania popytu.

Pełny opis:

Program przedmiotu obejmuje następujące tematy:

1. Wprowadzenie do logistyki dystrybucji. Problematyka, funkcje, uczestnicy. Dystrybucja a logistyczna obsługa klienta (3 godziny).

2. Zarządzanie procesem dystrybucji. Kanały dystrybucji oraz strategie dystrybucji. Rola centrów dystrybucyjnych. Handel hurtowy oraz detaliczny (3 godziny).

Dystrybucja w zarządzaniu marketingowo – logistycznym. Podwójna rola dystrybucji - jako jednego z integralnych elementów marketingu oraz podsystemu logistycznego. Prognozowanie popytu (3 godziny).

Literatura:

1. Christopher, M. (1985). The Strategy of Distribution Management, Praeger.

2. Gorchels, L., Marien, E., J., West, C., (2004). The Manager's Guide to Distribution Channels, McGraw Hill.

3. Król, M., (2015). Pricing and distribution strategies, Warsaw School of Economics.

4. Thomopoulos, N., (2016). Elements of Manufacturing, Distribution and Logistics: Quantitative Methods for Planning and Control, Springer.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

1. zna podstawowe wyzwania pojawiające się w procesie dystrybucji.

2. potrafi wyróżnić podstawowe funkcje oraz uczestników procesu dystrybucyjnego.

3. rozumie znaczenie logistycznej obsługi klienta w dystrybucji.

4. zna podstawy sterowania procesem dystrybucji.

5. potrafi rozróżnić i dobrać odpowiednie kanały dystrybucyjne oraz zaplanować strategie dystrybucji w przedsiębiorstwie.

6. rozumie znaczenie dystrybucji jako łącznika pomiędzy logistyką a marketingiem.

7. zna podstawowe metody prognozowania popytu.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność, aktywność na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Dziewanowska, Filip Tużnik
Prowadzący grup: Filip Tużnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)