Animacja kultury - młodzież
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-API-D4AK-M |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Animacja kultury - młodzież |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE I STOPNIA - 4 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | przedmiot obieralny (1 z 3) |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poznanie działań animacyjnych realizowanych przez różne instytucje kultury dla młodzieży. Szczególna uwaga poświęcona będzie projektom. |
Pełny opis: |
Doprecyzowane i przedyskutowane zostaną pojęcia: kultura, animacja, edukacja kulturalna, animacja kultury. Podjęta zostanie próba ustalenia cech dobrego animatora kultury. Na podstawie aktualnych badań dotyczących młodzieży i własnych obserwacji ustalone zostaną potrzeby tej grupy oraz określone zostanie to co wymaga zmian. Studenci zapoznani zostaną z metodami aktywizującymi, ze szczególnym zwróceniem uwagi na projekt. Omówione zostaną działania animacyjne proponowane przez różne instytucje kultury, zwłaszcza trzeciego sektora i zaproponowane zostaną własne pomysły projektów. |
Literatura: |
Aktualne raporty z badań np. Młodzież, Nastolatki 3.0 Dadel Marcin: O projekcie i wniosku. Dla początkujących i tych, którzy chcą uporządkować wiedzę. Warszawa 2011. Dzierzgowska Irena: Jak uczyć metodami aktywnymi. Warszawa 2004. Obserwatorium teorii żywej kultury [online] Słownik. Dostępny w WWW: <http://ozkultura.pl/slownik-teorii-zywej-kultury>. Słownik Teorii i Metodologii Badań Kultury [online]. Dostępny w WWW: <http://ozkultura.pl/slownik-teorii-i-metodologi-badan-kultury>. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W pogłębionym stopniu zna zasady działania instytucji kultury, ze szczególnym uwzględnieniem oferty edukacyjnej (K_W07) Umiejętności: Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację instytucji, obiektów i usług informacyjnych, uwzględniając specyfikę potrzeb i uwarunkowań obsługiwanego przez nie środowiska, z zastosowaniem twórczej i oryginalnej metody oceny ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym (K_U03) Umie organizować i planować pracę własną oraz pracę w zespole (K_U07) Inspiruje, uczy inne osoby, planuje ich rozwój w zakresie kompetencji informacyjnych (K_U10) Kompetencje społeczne: Gotów jest do przeprowadzenia oceny krytycznej form edukacyjnych proponowanych przez instytucje kultury w Polsce (K_K01) Uczestniczy w życiu kulturalnym, zwłaszcza korzystania z oferty bibliotek lub innych instytucji kultury (K_K05) |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowani i zaprezentowanie projektu. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.