Komunikacja w nowych mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-D2KWNM-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja w nowych mediach |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE I STOPNIA 2 semestr, 1 rok (PRMM) |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Podczas wykładu zostaną omówione zagadnienia dotyczące komunikowania się w nowych mediach. |
Pełny opis: |
1. Nowe media – historia, rozwój, charakterystyka, specyfika. 2. Konwergencja mediów i jej konsekwencje dla procesów komunikacyjnych. 3. Teorie mediów instytucjonalnych na gruncie nowych mediów. 4. Badania nowych mediów. 5. Podstawy efektywnej komunikacji bezpośredniej i zapośredniczonej cyfrowo. 6. Storytelling i content marketing - wykorzystanie w budowaniu efektywnej strategii komunikacyjnej. 7. Komunikacja w Internecie – narzędzia Web 1.0 i Web 2.0.. 8. Blogosfera i komunikacja na blogach. 9. Komunikacja w mediach społecznościowych 10. Wideo w komunikowaniu się online. |
Literatura: |
1. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, WK, Warszawa 2015. 2. Keen A., Jak internet niszczy kulturę, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. 3. Szpunar M., Kultura cyfrowego narcyzmu, Wydawnictwa AGH, Kraków 2016. 4. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. 5. Kaczmarek-Śliwińska M., Internet Public Relations. Polskie realia działań public relations w Sieci, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2010. 6. Kaczmarek-Śliwińska, M. , Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników, Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2013. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: Wiedza 1. Zna historię rozwoju nowych mediów w kontekście działań komunikacyjnych. 2. Zna pojęcie konwergencji mediów. 3. Zna techniki i narzędzia komunikowania się w nowych mediach. Umiejętności 1. Potrafi określić narzędzia komunikowania się w nowych mediach skuteczne w określonych przekazach. 2. Potrafi wykorzystać źródła badań nowych mediów i dokonać ich analizy. Inne kompetencje Brak |
Metody i kryteria oceniania: |
Opis w j. polskim 1. Test prawda/fałsz (podczas ostatniego wykładu); 10 stwierdzeń. 2. Obecności – 3 razy w semestrze lista obecności. Skala ocen: 90-100% 5,0 80-89% 4,5 70-79% 4,0 60-69% 3,5 50-59% 3,0 0-49% 2,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kaczmarek-Śliwińska | |
Prowadzący grup: | Monika Kaczmarek-Śliwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kaczmarek-Śliwińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.