Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny z zakresu PR

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-D4MON-PRM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wykład monograficzny z zakresu PR
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (PRMM)
Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych)
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z aktualnymi problemami i przemianami rynku public relations. Szczegóły tematyki wykładu ustalane są i podawane dla bieżącego cyklu kształcenia.

Pełny opis:

Tematyka zajęć będzie dopasowana do aktualnych potrzeb i trendów w public relations. Zajęcia mają formę wykładu połączonego z zadaniami praktycznymi, samodzielnie wykonywanymi przez studentów (praca z raportami branżowymi, materiały pomocnicze – webinaria, podcasty i in.).

Tematyka:

1. Nowe media i rekonstrukcja przestrzeni medialnej: mimikra i mimezja komunikacyjna online, manipulacja, dezinformacja, fakenews, deepfakes.

2. Sztuczna inteligencja w działaniach komunikacyjnych i PR.

3. Aktywność organizacji online / Eurocom Worldwide The Global PR Network, Talent Finder.

4. ICCO – World PR Report.

5. Istota wartości etycznych zawartych w kodeksach etyki public relations w sytuacji kryzysu globalnego. Edelman Trust Barometer.

6. Kodeksy etyki PR a praktyka rynkowa.

7. Komunikacja oparta o kontrowersje.

8. Kryzys i zarządzanie kryzysowe czasów pandemii.

9. Kryzysogenny potencjał fake newsa.

10. Zarządzanie komunikacją kryzysową w przestrzeni mediów społecznościowych w kontekście zjawiska hejtingu.

11. Media a PR / Raport ZFPR.

12. PR a propaganda / Raport ZFPR

Literatura:

1. Kaczmarek-Śliwińska, M. , Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Difin, Warszawa: 2015.

2. Kodeksy etyki zawodowej / PR, komunikacja społeczna.

3. https://www.researchgate.net/publication/341255673_Hejt_jako_zrodlo_sytuacji_kryzysowych_podmiotow_w_przestrzeni_spolecznej

4. https://www.researchgate.net/publication/337679786_Specyfika_zarzadzania_sytuacja_kryzysowa_w_przestrzeni_mediow_spolecznosciowych_w_perspektywie_typologii_Situational_Crisis_Communication_Theory_WT_Coombsa_The_Specificity_of_Crisis_Management_in_Soci

5. Raporty branżowe: ICCO, Edelman, ZFPR.

Dla zainteresowanych:

1. https://www.researchgate.net/publication/360691866_Komunikowanie_i_relacje_spoleczne_w_swiecie_nowych_mediow_Znany_czy_nowo_tworzony_porzadek, s. 49-57

2. https://sciendo.com/article/10.2478/sc-2019-0010, s. 62-68

3. https://www.magdalenaszpunar.com/_pliki/Magdalena_Szpunar_kultura_cyfrowego_narcyzmu-srodek.pdf

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Uczestnik ma wiedzę na temat najnowszych trendów i zmian, które wpływają na funkcjonowanie organizacji i prowadzenie działań public relations.

Umiejętności

- Uczestnik umie ocenić i zaplanować działania public relations z zakresu omawianego podczas cyklu zajęciowego.

Kompetencje

- Uczestnik rozpoznaje i rozumie współczesne działania public relations.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

1. Praca pisemna (esej z opinią) / indywidualna (20 p.)

2. Struktura pracy: wprowadzenie (uzasadnienie zajmowania się danym tematem), research (teoria, praktyka), analiza tematu, podsumowanie.

3. Tematy zostaną przesłane studentom po pierwszych zajęciach.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kaczmarek-Śliwińska
Prowadzący grup: Monika Kaczmarek-Śliwińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Przedmiot dedykowany programowi:

4EU+KURSY

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kaczmarek-Śliwińska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Przedmiot dedykowany programowi:

4EU+KURSY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)