Public relations, komunikowanie i promocja w Polsce i na świecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-Z2PRKP-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Public relations, komunikowanie i promocja w Polsce i na świecie |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-ZAOCZNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (spec. PRMM) |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | W ramach przedmiotu prezentowane są i omawiane treści związane z public relations i komunikacją społeczną oraz marketingową, dotyczące najnowszych i interesujących trendów obecnych w Polsce i na świecie. Zajęcia mają za zadanie wprowadzić studentów w tematykę komunikacji społecznej i marketingowej poprzez prezentację, dyskusję i zderzenie opinii. Ich celem jest także zbudowanie podstawowego korpusu wiedzy, rozbudzenie i skanalizowanie zainteresowań z zakresu public relations i komunikacji. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu prezentowane są i omawiane treści związane z public relations i komunikacją społeczną oraz marketingową, dotyczące najnowszych i interesujących trendów obecnych w Polsce i na świecie. Zajęcia mają za zadanie wprowadzić studentów w tematykę komunikacji społecznej i marketingowej poprzez prezentację, dyskusję i zderzenie opinii. Ich celem jest także zbudowanie podstawowego korpusu wiedzy, rozbudzenie i skanalizowanie zainteresowań z zakresu public relations i komunikacji. |
Pełny opis: |
Zajęcia autorskie w formie konwersatorium, zaprojektowane i przewidziane specjalnie dla słuchaczy rozpoczynających studia z zakresu public relations. W tym celu treści i tematyka zostały tak dobrane, by zaspokoić zarówno potrzebę zbudowania podstawowego korpusu wiedzy z zakresu tematyki specjalności studiów, jak i skanalizować zainteresowania studentów. Zajęcia odpowiadają na potrzeby studentów, ponieważ każdorazowo tematyka jest proponowana, uzgadniana i konsultowana z aktualną grupą uczestników. Zajęcia celowo mają charakter maksymalnie otwarty, konwersatoryjny; składają się z części wprowadzającej, części poświęconej przedstawieniu i dyskusji nad bieżącymi, interesującymi tematami, istotnymi dla branży komunikacyjnej oraz z części prezentacyjno-dyskusyjnej zawierającej prezentacje grupowe studentów, połączone z dyskusją. Studenci mają możliwość wyboru tematów spośród zaproponowanych przez prowadzącego lub mogą zgłaszać własne; jest to podstawowe założenie tego przedmiotu, przez co realizowany jest model akademickiej dyskusji moderowanej, co ma za zadanie zarówno rozbudzić ciekawość studentów, jak i wnieść wkład w tworzenie korpusu wiedzy, wymaganej na dalszych etapach studiów specjalizacyjnych. Na zajęciach poruszane są tematy m.in.: - Różnice i podobieństwa pomiędzy dziedzinami komunikacji: PR, promocją, reklamą, marketingiem, dziennikarstwem itp. - Kierunki rozwoju dziedzin profesjonalnej komunikacji - Trendy w komunikacji, public relations, promocji etc. - Różnice w rozwoju i prowadzeniu komunikacji i PR na świecie i w Polsce - Problemy, szanse i zagrożenia dla dziedzin profesjonalnej komunikacji i in. |
Literatura: |
Portale branżowe polskie i zagraniczne, m.in.: - proto.pl - prdaily.com - wirtualnemedia.pl i inne Czasopisma branżowe, m.in.: - "Press" - "Marketer+" i inne Literatura i czasopisma naukowe, m.in.: - "Studia Medioznawcze" - "Central European Journal of Communication" - bieżące artykuły z dziedziny public relations i komunikacji społecznej dostępne w zasobach elektronicznych BUW - A. Miotk, "Nowy PR", Lublin 2016 - W. Budzyński, "Public relations", Warszawa 2018 - P. Kotler i in., "Marketing 4.0", Warszawa 2017 - D.M. Scott, "Nowe zasady marketingu i PR", Warszawa 2009 i inne w miarę bieżących potrzeb. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach Aktywność na zajęciach Dwa projekty grupowe - prezentacja, dyskusja i ocena Kryteria ustalane za każdym razem z grupą słuchaczy; w razie potrzeby możliwość przeprowadzenia zaliczenia w formie pisemnej (esej lub inna wybrana) |
Praktyki zawodowe: |
Nie wymagane |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Przybysz | |
Prowadzący grup: | Łukasz Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Przybysz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.