Logika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-Z4LOGI-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Logika |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie wstępne przygotowanie studentów do pełnienia roli profesjonalnych doradców w dziedzinie public relations (menedżerów PR zarządzających informacją). Standardy wykonywania tego zawodu obejmują sprawne, elastyczne wnioskowanie na podstawie prowadzonych regularnie badań, co skutkuje określonymi działaniami komunikacyjnymi. Celem zajęć jest zatem wykształcenie umiejętności analizowania danych oraz przygotowywanie na tej podstawie konkretnych kampanii komunikacyjnych, w tym projektów o charakterze strategicznym. |
Pełny opis: |
Przedmiot koncentruje się na wyrobieniu w słuchaczach umiejętności logicznego wnioskowania, niezbędnej zarówno w codziennej praktyce public relations, jak i w procesie strategicznego planowania kampanii komunikacyjnych. Logiczne wnioskowanie w PR jest związane z bogatą paletą narzędzi i technik komunikacyjnych stosowanych w tej dziedzinie. Przedmiot stanowi tym samym niezbędny wstęp do takich dziedzin zawodu konsultanta PR, jak: pisanie przemówień (speechwriting), negocjacje, przygotowywanie okresowych raportów itd. Przybliżane przez wykładowcę meandry wnioskowania jako tak rozumianego, niezbędnego elementu warsztatu specjalisty w dziedzinie PR, utrwalane są metodami analizy porównawczej case studies oraz projektów śródsemestralnych przygotowywanych przez studentów. W efekcie student otrzymuje podstawy warsztatowe wymagane od specjalisty w dziedzinie public relations pełniącego w organizacji strategiczne funkcje doradcze. Nakład pracy studenta: Laboratorium = 30godz. Samodzielne przygotowanie do zajęć ½ godz. tyg. = 40 godz. Przygotowanie do zaliczenia = 20 godz. Razem = 90 godz. |
Literatura: |
K. Ajdukiewicz, Logika pragmatyczna, PWN, Warszawa 1965; W. Marciszewski (red.), Mała encyklopedia logiki, Ossolineum, Wrocław 1988; K. Pasenkiewicz, Logika ogólna, PWN, Warszawa 1980; J. Przybyłowski, Logika z ogólną metodologią nauk. Podręcznik dla humanistów, Wydawnictwo UG, Gdańsk 1997; A. Tarski, Wprowadzenie do logiki i do metodologii nauk dedukcyjnych, Aleph, Warszawa 1994; Z. Ziembiński, Logika praktyczna, PWN, Warszawa 1993; E. Żarnecka-Biały, Mała logika. Podstawy logicznej analizy tekstów, wnioskowania i argumentacji, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006. |
Efekty uczenia się: |
Student posiada wiedzę na temat wnioskowania, logicznie operując dostępnymi przesłankami. Słuchacz rozpoznaje podstawowe błędy logiczne popełniane w praktyce public relations, umie je korygować oraz ich unikać. Potrafi interpretować dane pochodzące z przedsięwzięć o charakterze badawczym i formułować na tej podstawie wnioski dotyczące podejmowania konkretnej strategii komunikacyjnej. Swobodnie porusza się w dziedzinie identyfikacji i interpretowania problemów natury PR. Umie dokonać krytycznej analizy studiów przypadku kampanii PR pod kątem prawidłowości i trafności procesu podejmowania decyzji. Jest przygotowany do rozwijania tak rozumianych umiejętności o charakterze doradczym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kontrola obecności. Aktywność. Praca śródsemestralna. Wynik zaliczenia pisemnego. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.