Coaching i mentoring
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-Z6COIM-FAK |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Coaching i mentoring |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
ID - Wykłady monograficzne 2011L (I stopnien) ID-MONOGRAFY ID-Wykłady monograficzne 2012L - licencjat |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | monograficzne |
Skrócony opis: |
Słuchaczom zostaną przedstawione teoretyczne podstawy i praktyczne sposoby realizowania programu samo rozwoju, w szczególności w obszarze umiejętności społecznych, a dokładniej organizatorskich |
Pełny opis: |
W części teoretycznej (wprowadzającej) pojawią się następujące zagadnienia (tematy): 1. Zdefiniowanie pojęć coaching i mentoring oraz ich podział rodzajowy 2. Etapy (fazy) wyłaniania się coachingu i mentoringu 3. Jednostka/grupa a zmiana w perspektywie życia zawodowego 4. Zasada 5 CH (chance, choice, change, challange, chaos) 5. Biegła komunikacja interpersonalna jako fundament coachingu i mentoringu Natomiast w części praktycznej pojawią się następujące zagadnienia: 1. Umiejętność oceny własnych silnych i słabych stron (źródła wiedzy o samym sobie) 2. Budowa scenariuszy przyszłego życia zawodowego 3. Umiejętność budowy relacji wewnętrznych i zewnętrznych 4. Techniki myślenia kreatywnego 5. Trening asertywności 6. Gry kierownicze i decyzyjne 7. Metody analizy otoczenia 8. Techniki działań organizatorskich |
Literatura: |
1. Smółka P.(red.), Coaching, Helion, Gliwice 2009 2. Clutterbuck D., Coaching zespołowy, Rebis, Poznań 2009 |
Efekty uczenia się: |
W wyniku uczestnictwa w zajęciach student: 1. Rozumie istotę pojęć coaching i mentoring oraz zna mechanizmy ich funkcjonowania 2. Poznaje narzędzia kształtowania osobowości i budowania umiejętności społecznych 3. Posługuje się technikami samooceny i samodoskonalenia, potrafi budować relacje z otoczeniem 4. Zdobywa umiejętności analizy swego otoczenia, myślenia kreatywnego, potrafi stosować techniki umacniające asertywność 5. Postrzega i analizuje swoje życie zawodowe w perspektywie zmienności i turbulencji 6. Zdobywa silne podstawy do dalszych działań samodoskonalących |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena finalna na podstawie aktywności na zajęciach praktycznych oraz pisemnego testu ze znajomością zagadnień teoretycznych (z etapu wprowadzenia do przedmiotu) Punktowana jest obecność na zajęciach |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.