Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja korporacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-Z6KOKO-PRM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja korporacyjna
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-ZAOCZNE I STOPNIA 6 semestr, 3 rok (spec: PRMM)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Komunikacja korporacyjna - istota, funkcje, narzędzia. Procesy w komunikacji korporacyjnej planowanie i strategia. Interesariusze i ich rola w organizacji. Marka – tożsamość, reputacja, wizerunek, misja, wizja, wartości, identyfikacja wizualna

Pełny opis:

Marka – jej historia i istota. Identyfikaxja, gwarancja, promocj -główne funkcje marek. Siła marki. Marka produktowa vs korporacyjna. Jak stworzyć portfolio brandów – architektura marki.

Tożsamość -źródła siły marki. Źródła tożsamości i wybrane modele identyfikacji. Reputacja -wpływ i znczenie dla sukcesu marki. Czynniki wpływające na reputacje, zarządzanie reputacją. Wizerunek marki. Typy wizerunków marki. Pozycjonowanie.

Wizja i misja organizacji. Sposoby ich tworzenia. Wartości w brandingu korporacyjnym. Kultura organizacyjna. Typologie i rodzaje kultur. Zarządzanie kultura korporacyjną. Identyfikacja wizualna, systemy i elementy identyfikacji wizualnej, logotyp, symbolika kolorów i znaczenie dla marki.

Komunikacja koporacyjna -istota, funkcje i narzędzia. Komunikacja korporacyjna a marketing. Rol, cele, funkcje, miejsce i pozycja w organizacji. Trendy i rozwój dyscypliny. Interesartiusze – kluczowe grupy dla sukcesu organizacji. Rodzaje interesariuszy, naliza i mapowanie. Dialog z interesariuszami

Procesy w komunikacji korporacyjnej – planowanie i strategia. Analiza stanu wyjściowego. Badania świadomości i wizerunku marki. Audyt komunikacyjny. Planowanie programów i kampanii komunikacyjnych.

Literatura:

1. Cornelissen J., Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Warszawa 2010

2. Daszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej., Wydawnictwo Difin, Warszawa 2014

3. D’Alessandro D. F., Kreowanie marki. Jak wypracować perfekcyjny wizerunek firmy i produktu, Wydawnictwo RM, Warszawa 2001

4. Krawiec F., Kreowanie i zarządzanie reputacja firmy, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp z o.o. Warszawa 2009,

5. Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001

6. Kończak J. Bylicki P., Istota marki korporacyjnej i jej komunikacja w XXI wieku, Warszawa 2018

7. Fombrun C.J, van Riel C.B.M. Essential of corporate communication, Routledge Tylor and Francis Group, London and New York 2007

8. Kitchen J.P., Schultz E.D., Raising the corporate umbrella. Corporate communications in the 21st century, New York 2001

9. Van Riel C.B.M., Principles of Corporate Communication, London 1995,

10. Herlé M., Rustema C. Corporate Communication Worldwide, Noordhoff Uitgevers bv Groningen/Houten, the Netherlands, 2012

Efekty uczenia się:

Wiedza

• Znajomość zagadnień dotyczących marki, jej funkcji, celów, architektury

• Znajomość sposobów definiowania grup docelowych, sposobów pozycjonowania marki.

• Wiedza dotycząca tożsamości, reputacji i wizerunku

• Znajomość misji, wizji, wartości i identyfikacji wizualnej.

• Wiedza dotycząca znaczenia komunikacji korporacyjnej - istota, funkcje, narzędzia

• Wiedza dotycząca procesów w komunikacji korporacyjnej.

• Znajomości roli interesariuszy w organizacji.

Umiejętności

• Oceny działań komunikacji korporacyjnej

• Definiowania procesów w komunikacji korporacyjnej.

• Umiejętność wyboru pozycjonowania, tworzenia architektury marki

• Podstawowa umiejętność przygotowywania strategii marki.

• Umiejętność przygotowywania strategii komunikacji marki i wyboru metod oraz kanałów komunikacyjnych.

• Analiz identyfikacji wizualnej marek i określania ich znaczenia.

• Analiz budowy marki, zarządzania nią, procesów rebrandingu, tworzenia portfeli marek.

Inne kompetencje

• Rozumie potrzebę kompleksowej komunikacji organizacji.

• Rozumie potrzebę definiowania celów, grup docelowych i badania realizowanych projektów.

Metody i kryteria oceniania:

100 proc. egzamin (test wiedzy)

Obecność obowiązkowa

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Kończak
Prowadzący grup: Jarosław Kończak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Kończak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)