Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-Z6SELI-FPR
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-ZAOCZNE I STOPNIA 5 semestr, 3 rok (spec: fot, pras, rek, wyd)
ID-ZAOCZNE I STOPNIA, 6 semestr, 3 rok (spec. PRiMM)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Skrócony opis:

Przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej. Omówienie technik tworzenia tekstów naukowych. Pogłębienie wiedzy w zakresie tematu pracy licencjackiej. Poszerzenie zainteresowań przez wybór oraz studiowanie potrzebnej bibliografii. Przydatne wprowadzenie w dziedzinę samodzielnego tworzenia pracy naukowej - również w przypadku późniejszego podjęcia przez słuchaczy studiów magisterskich.

Pełny opis:

Zajęcia koncentrują się na zapoznaniu studentów z podstawowymi technikami tworzenia tekstów naukowych. Wraz z zainteresowanymi przygotowany jest plan pracy, a następnie kolejne części licencjatu (wstęp, rozdziały, przypisy, zakończenie, bibliografia). Naczelną funkcję pełnią w tym przypadku konsultacje z promotorem pracy, który, prócz prowadzenia zajęć, koordynuje postęp prac poszczególnych dyplomantów. Studenci zapoznają się również z procedurą obrony pracy licencjackiej. Zwieńczeniem zajęć jest przedstawienie całości tekstu i jego zatwierdzenie, a następnie obrona pracy naukowej.

Literatura:

S. Black: Public relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998;

A. Davies: Public relations. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007;

W. Furman: Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2006;

S. Gawroński: Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2006;

W. Jabłoński: Kreowanie informacji. Media relations. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006;

J. Olędzki: Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2009;

J. Olędzki, D. Tworzydło (red.): Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006;

B. Rozwadowska: Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002;

F. P. Seitel: Public relations w praktyce. Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003;

Sztuka public relations (praca zbiorowa). Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006;

K. Wojcik: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2013

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- Posiada wiedzę o mechanizmach komunikacji międzyludzkiej, percepcji informacji przez obywateli i społeczeństwo, jak i znaczeniu tych mechanizmów dla procesów komunikowania się między jednostką a społeczeństwem oraz innymi podmiotami życia społecznego.

- Zna podstawowe uwarunkowania i techniki reklamy i promocji, struktury rynku reklamowego w kraju i za granicą oraz znaczenie reklamy i innych narzędzi komunikacji marketingowej w procesie komunikowania i oddziaływaniu na odbiorców.

Umiejętności:

- Dostrzega, dokonuje logicznych obserwacji i interpretacji zjawisk z obszaru komunikowania masowego, public relations, marketingu i reklamy.

- Ma umiejętność opisu i analizy procesów komunikowania i działań public relations na podstawie nabytej wiedzy teoretycznej z tego zakresu.

- Poddaje analizie przyczyny występowania i przebieg zjawisk w obrębie dziedzin komunikowania, public relations, marketingu, reklamy, teorii organizacji i zarządzania, itp.

- Posiada podstawowe umiejętności do efektywnego projektowania i prowadzenia działań public relations w oparciu o nabytą wiedzę teoretyczną i praktyczną.

- Umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu źródeł i sposobów zasadnych dla public relations i komunikowania społecznego.

- Potrafi pracować indywidualnie i współpracować w zespole w zakresie zadań związanych z działaniami public relations.

Kompetencje:

- Ma podstawowe niezbędne umiejętności skutecznego komunikowania się z publicznościami na zasadach określonych w teorii public relations, komunikowania społecznego, masowego i interpersonalnego, promocji sprzedaży, marketingu medialnego, logiki, etc.

- Ma świadomość znaczenia i konieczności etycznego postępowania w pracy w dziedzinie public relations i pokrewnych, w szczególności w oparciu o dziedzinowe branżowe kodeksy etyczne, krajowe i zagraniczne.

- Potrafi brać odpowiedzialność za powierzone mu zadania.

- Ma umiejętności skutecznego pozyskiwania i selekcjonowania informacji z wykorzystaniem różnorodnych źródeł oraz wykorzystania ich do aktywności zawodowej, prywatnej, zdobywania i doskonalenia wiedzy i umiejętności.

- Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu specjalisty public relations.

Metody i kryteria oceniania:

- Oddawanie i zatwierdzanie kolejnych części pracy licencjackiej wg ustalonego harmonogramu

- Ocena uzależniona od terminowości i kompletności

- Zaliczenie po oddaniu całości pracy licencjackiej do zatwierdzenia promotorowi

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Kozak, Wojciech Sternak
Prowadzący grup: Adam Kozak, Wojciech Sternak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Kozak, Wojciech Sternak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)