Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-Z6SELI-FPR |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-ZAOCZNE I STOPNIA 5 semestr, 3 rok (spec: fot, pras, rek, wyd) ID-ZAOCZNE I STOPNIA, 6 semestr, 3 rok (spec. PRiMM) |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej. Omówienie technik tworzenia tekstów naukowych. Pogłębienie wiedzy w zakresie tematu pracy licencjackiej. Poszerzenie zainteresowań przez wybór oraz studiowanie potrzebnej bibliografii. Przydatne wprowadzenie w dziedzinę samodzielnego tworzenia pracy naukowej - również w przypadku późniejszego podjęcia przez słuchaczy studiów magisterskich. |
Pełny opis: |
Zajęcia koncentrują się na zapoznaniu studentów z podstawowymi technikami tworzenia tekstów naukowych. Wraz z zainteresowanymi przygotowany jest plan pracy, a następnie kolejne części licencjatu (wstęp, rozdziały, przypisy, zakończenie, bibliografia). Naczelną funkcję pełnią w tym przypadku konsultacje z promotorem pracy, który, prócz prowadzenia zajęć, koordynuje postęp prac poszczególnych dyplomantów. Studenci zapoznają się również z procedurą obrony pracy licencjackiej. Zwieńczeniem zajęć jest przedstawienie całości tekstu i jego zatwierdzenie, a następnie obrona pracy naukowej. |
Literatura: |
S. Black: Public relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998; A. Davies: Public relations. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007; W. Furman: Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2006; S. Gawroński: Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2006; W. Jabłoński: Kreowanie informacji. Media relations. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006; J. Olędzki: Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2009; J. Olędzki, D. Tworzydło (red.): Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006; B. Rozwadowska: Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002; F. P. Seitel: Public relations w praktyce. Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003; Sztuka public relations (praca zbiorowa). Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006; K. Wojcik: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2013 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Posiada wiedzę o mechanizmach komunikacji międzyludzkiej, percepcji informacji przez obywateli i społeczeństwo, jak i znaczeniu tych mechanizmów dla procesów komunikowania się między jednostką a społeczeństwem oraz innymi podmiotami życia społecznego. - Zna podstawowe uwarunkowania i techniki reklamy i promocji, struktury rynku reklamowego w kraju i za granicą oraz znaczenie reklamy i innych narzędzi komunikacji marketingowej w procesie komunikowania i oddziaływaniu na odbiorców. Umiejętności: - Dostrzega, dokonuje logicznych obserwacji i interpretacji zjawisk z obszaru komunikowania masowego, public relations, marketingu i reklamy. - Ma umiejętność opisu i analizy procesów komunikowania i działań public relations na podstawie nabytej wiedzy teoretycznej z tego zakresu. - Poddaje analizie przyczyny występowania i przebieg zjawisk w obrębie dziedzin komunikowania, public relations, marketingu, reklamy, teorii organizacji i zarządzania, itp. - Posiada podstawowe umiejętności do efektywnego projektowania i prowadzenia działań public relations w oparciu o nabytą wiedzę teoretyczną i praktyczną. - Umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu źródeł i sposobów zasadnych dla public relations i komunikowania społecznego. - Potrafi pracować indywidualnie i współpracować w zespole w zakresie zadań związanych z działaniami public relations. Kompetencje: - Ma podstawowe niezbędne umiejętności skutecznego komunikowania się z publicznościami na zasadach określonych w teorii public relations, komunikowania społecznego, masowego i interpersonalnego, promocji sprzedaży, marketingu medialnego, logiki, etc. - Ma świadomość znaczenia i konieczności etycznego postępowania w pracy w dziedzinie public relations i pokrewnych, w szczególności w oparciu o dziedzinowe branżowe kodeksy etyczne, krajowe i zagraniczne. - Potrafi brać odpowiedzialność za powierzone mu zadania. - Ma umiejętności skutecznego pozyskiwania i selekcjonowania informacji z wykorzystaniem różnorodnych źródeł oraz wykorzystania ich do aktywności zawodowej, prywatnej, zdobywania i doskonalenia wiedzy i umiejętności. - Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu specjalisty public relations. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Oddawanie i zatwierdzanie kolejnych części pracy licencjackiej wg ustalonego harmonogramu - Ocena uzależniona od terminowości i kompletności - Zaliczenie po oddaniu całości pracy licencjackiej do zatwierdzenia promotorowi |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N SEM-LIC
SEM-LIC
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Kozak, Wojciech Sternak | |
Prowadzący grup: | Adam Kozak, Wojciech Sternak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Kozak, Wojciech Sternak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.