Internship
General data
Course ID: | 2700-L-PW-D4PZ |
Erasmus code / ISCED: |
15.9
|
Course title: | Internship |
Name in Polish: | Praktyka zawodowa |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: |
(in Polish) PW-DZIENNE I STOPNIA - 4 semestr |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Field classes |
Short description: |
(in Polish) Skrócony program praktyk po I roku studiów 1. Organizacja i funkcjonowanie instytucji. 2. Korelacja efektywności biznesowej. 3. Prawa autorskie. 4. Organizacja rynku. |
Full description: |
(in Polish) Ogólny program praktyk po I roku studiów 1. Organizacja i funkcjonowanie wydawnictw różnego typu oraz innych instytucji funkcjonujących na rynku. Student powinien poznać, przy uwzględnieniu możliwości danej instytucji, jej strukturę, organizację pracy w poszczególnych działach, a także obowiązki przypisane do poszczególnych stanowisk. Powinien również mieć możliwość przeprowadzania rozmów ze specjalistami. 2. Korelacja efektywności biznesowej z wiernością zasadom kultury książki, czyli student powinien mieć możliwość zapoznania się z kwestiami dotyczącymi prowadzenia firmy wydawniczej, w tym kwestii ekonomicznej (koszty: honorariów autorskich, produkcji, obsługi administracyjnej i księgowej, promocji). 3. Praktyka działania prawa autorskiego w kwestiach wydawniczych, obejmująca problematykę umów wydawniczych, praw zależnych i dozwolonego użytku. 4. Zagadnienia związane z organizacją rynku wydawniczo-księgarskiego oraz zdobycie umiejętności wyszukiwania i przygotowywania informacji z zakresu funkcjonowania rynku książki. Student powinien poznać ogólną sytuację na polskim rynku książki – najważniejsze zagadnienia natury ekonomicznej (koniunktura, rentowność, podaż i in.), jak też społecznej (m.in. realny popyt na różne typy publikacji) oraz technologicznej (rewolucja w dziedzinie nośników i form przekazu), a także poznać system informacji o rynku wydawniczo-księgarskim od strony wytwórcy informacji po jej odbiorcę. |
Bibliography: |
none |
Learning outcomes: |
(in Polish) Absolwent zna i rozumie: projekty oraz dobre praktyki profesjonalisty działającego na rynku wydawniczym; funkcje, prawne i finansowe uwarunkowania oraz organizację instytucji wydawniczych, a także ich rolę w kulturze współczesnej; warunki pracy w branży wydawniczej, zasady nawiązywania kontaktów zawodowych (K_W02, K_W06, K_W07) Absolwent potrafi: zastosować w praktyce zdobytą podczas nauki wiedzę merytoryczną i umiejętności zawodowe w realizacji działań w branży wydawniczej; stosować się do zasad pracy indywidualnej i grupowej pracownika rynku książki; realizować (samodzielnie i w grupie) różnorodne zadania intelektualne, techniczne czy projektowe, typowe dla branży wydawniczej; zdiagnozować zapotrzebowania na określone działania, a także ocenić ich wykonanie pod względem jakości i skuteczności; zastosować technologie medialne oraz oprogramowanie komputerowe do realizacji typowych zadań determinowanych wymogami branży wydawniczej (K_U06, K_U07, K_U08) Absolwent jest gotów do: współpracy w grupie, planowania i realizowania wraz z nią złożonych projektów o charakterze zawodowym, w tym innowacyjnych i przedsiębiorczych; identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu wydawcy; działań dla kultury i społeczności (K_K01, K_K03) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obowiązkiem praktykanta jest założenie i prowadzenie dziennika praktyk. W dzienniku powinny znaleźć się opisy wszystkich czynności wykonywanych w kolejnych dniach praktyki. Na zakończenie praktyki wydziałowy opiekun praktykanta dokonuje wpisu oceniającego przebieg praktyki i dokonania studenta. |
Practical placement: |
(in Polish) Praktyki mają odbywać się w instytucjach gwarantujących realizację programu praktyk, których celem jest zapoznanie studentów z podmiotami działającymi na rynku wydawniczo-księgarskim oraz umożliwienie nabycia umiejętności komunikowania się ze specjalistami z tej dziedziny. Do tych podmiotów należą przede wszystkim wydawnictwa różnych typów, instytucje i firmy działające na rynku wydawniczo-księgarskim, biblioteki cyfrowe oraz inne instytucje wydające publikacje tradycyjne i cyfrowe, a także zajmujące się publikowaniem w sieci, instytucje i firmy zajmujące się digitalizacją, w tym biblioteki, repozytoria i archiwa, działy marketingu i promocji. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Placement, 60 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Pietrzkiewicz | |
Group instructors: | Dorota Pietrzkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Placement - Grading |
Copyright by University of Warsaw.