Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cyfrowy marketing w kulturze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-API-D1CMK
Kod Erasmus / ISCED: 15.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0320) Dziennikarstwo i informacja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Cyfrowy marketing w kulturze
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: API-DZIENNE II STOPNIA - 1 semestr
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej organizacji kultury oraz z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w tejże działalności.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej organizacji kultury oraz z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w tejże działalności. Wiedza i umiejętności kształtowane w toku zajęć mają za zadanie rozwijać umiejętności promocji instytucji kultury (GLAM) przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych oraz serwisów społecznościowych.

Literatura:

Barański R., Finansowanie działalności kulturalnej, 2014

Manuel Castells, Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2008

M. Dragićević-Šešić, B. Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, 2010

G. Hagoort, Przedsiębiorczość w kulturze. Wprowadzenie do zagadnień zarządzania w kulturze, Kraków 1996

Hofmokl Justyna, Internet jako nowe dobro wspólne, Warszawa 2009

P. Kieliszewski, P. Landsberg, M. Poprawski, Jacek Sójka (red.), Instytucje kultury w czasach kryzysu, 2009

Kluszczyński Ryszard W., Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Kraków 2001

Lessig Lawrence, Wolna kultura, Warszawa 2005

M. Lewandowski, Innowacje w zarządzaniu instytucjami kultury, 2011

M. Lewandowski, Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury, 2013

Manovich L, Język nowych mediów, Warszawa 2006.

E. Orzechowski, Dziś nawet żebrak musi być sprawnym menedżerem. O zarządzaniu w kulturze i szkolnictwie wyższym, 2012

Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce. Warszawa: 2009

D. Smołucha, Humanistyka cyfrowa w badaniach kulturowych. Analiza zjawiska na wybranych przykładach, Kraków 2021, s. 282-297

L. Verbanowa, Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015

Ł. Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, 2012

Piotr Zawojski. Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne [w:] Nowa audiowizualność – nowy paradygmat kultury?, red. E. Wilk, I. Kolasińska-Pasterczyk, Kraków 2008

Zawojski Piotr, Cyberkultura: synopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010

https://www.academia.edu/4393560/Spo%C5%82ecze%C5%84stwo_informacyjne_-_Cyberkultura_-_Sztuka_multimedi%C3%B3w

http://www.zawojski.com/2008/02/04/cyberkultura-jako-nowy-paradygmat-kultury-medialnej-rozwazania-teoretyczne/

Efekty uczenia się:

Absolwent zna i rozumie:

- teorie, terminologię i narzędzia właściwe dla działań promocyjnych w sektorze kultury (K_W01, K_W02, K_W03)

- metody analizy i interpretacji instytucji i wytworów kultury w kontekście działań promocyjnych (K_W04, K_W06)

- uwarunkowania psychologiczno-społeczne oraz formy komunikowania się z odbiorcami kultury (K_W08)

- zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego mające zastosowanie w sektorze kultury (K_W09).

Absolwent potrafi:

- przygotowywać i wprowadzać w obieg komunikaty promocyjne (K_U02, K_U06)

- projektować i realizować działania promocyjne dotyczące wybranych aspektów usług i/lub obiektów kultury (K_U04)

- analizować i oceniać realizację działań promocyjnych (K_U05)

- pracować w zespole (K_U08).

Absolwent jest gotów do:

- aktualizowania własnej wiedzy (K_K01)

- wypełniania zawodowych zobowiązań społecznych (K_K02),

- udziału w pracy zespołowej, także w roli lidera (K_K04).

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła, projekt.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Tafiłowski
Prowadzący grup: Piotr Tafiłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)