Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium specjalistyczne 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-DM-D3KOSP-PRM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium specjalistyczne 1
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-DZIENNE II STOPNIA 3 semestr, 2 rok (PRMM)
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot poświęcony jest zintegrowanej komunikacji marketingowej. Interdyscyplinarność obszaru zostaje nakreślona w oparciu o fazy rozwoju (wg Keller i Kotler, 2006 oraz Batra i Keller 2016) jako marketing holistyczny skoncentrowany na konsumencie. Odbiorca wielowymiarowego komunikatu, hołdujący określonym wartościom podmiotem działań instytucji, często partnerem organizacji. Tworzenie marki jest analizowane jako proces społeczny, omawiane są najnowsze trendy w komunikacji marketingowej wraz z towarzyszącymi im kreatywnymi narzędziami, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru public relations.

Pełny opis:

Wprowadzenie: komunikacja marketingowa jako obszar analiz dyskursów naukowych. Podstawowa terminologia: narzędzia ZKM, postmodernizm w ZKM, trendy cyfryzacji, feminizacji, ekologiczny, neuromarketing, design marketing, marketing zorientowany społecznie.

Typy doświadczeń konsumenckich, motywacje i decyzje konsumenckie, kategoryzacja profili konsumenckich, ryzyko konsumenckie.

Przegląd narzędzi komunikacji: typy promocji konsumenckich, opakowanie jako nośnik marki.

Charakterystyka komunikacji przez środowisko: pop-up store, muzea marki, sztuka w służbie marki.

Literatura:

R.Batra , K.L.Keller, 2016, Integrating Marketing Communications: New Findings, New Lessons, and New Ideas, Journal of Marketing Vol. 80 (November 2016), 122–145.

K. Dziewianowska, A. Kacprzak, 2013, marketing doświadczeń PWN.

A. Lotko, 2013, Marketing wobec wyzwań ponowoczesności, CeDeWu.

K. Keller, Ph. Kotler, Marketing Management, Pearson, 2006.

A. Miltenburg, 2017, Brand the change, BIS Publishers.

T. Taranko, 2018, Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Wyd. Nieoczywiste.

J. Wiktor, 2013, Komunikacja marketingowa, PWN.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

Wiedza

Posiada wiedze na temat etapów rozwoju komunikacji marketingowej oraz jej obecnego statusu. Rozumie terminy: marketing doświadczeń, marketing sensoryczny, zna narzędzia synergii komunikacji w organizacji o orientacji marketingowej.

Umiejętności

Student potrafi zanalizować, według najnowszych trendów, przekazy marketingowe, dokonywać analizy profili konsumenckich. Zna techniki kreatywne prowadzące do powstania koncepcji projektu komunikacji oraz podstawowe etapy jej implementacji.

Inne kompetencje

Student potrafi krytycznie podejść do komunikacji marketingowej jako wieloznacznego obszaru współczesnych praktyk organizacji.

Metody i kryteria oceniania:

Test pisemny (50%) oraz projekt grupowy (50%)

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dagmara Tarka
Prowadzący grup: Dagmara Tarka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Konwersatorium specjalistyczne będzie poświęcone teorii i praktyce dyplomacji publicznej, prowadzonej przez rządy i aktorów niepaństwowych, w celu kształtowania wizerunku państw zagranicą poprzez wpływ na opinię publiczną.

Pełny opis:

Konwersatorium specjalistyczne będzie poświęcone zastosowaniu metod i technik public relations przez rządy państw, które prowadzą dyplomację publiczną. Dyplomacja publiczna to zjawisko, które rozwija się na nowo od 1989 r., w tym w państwach europejskich. Jej celem jest kształtowanie wizerunku państw poprzez wpływanie na opinię publiczną zagranicą. W trakcie zajęć studenci będą badać przyczyny, cele i konteksty zastosowania dyplomacji publicznej; jej modele, wynikające z pozycji międzynarodowej państw, jej związki z public relations, brandingiem i propagandą. Badania te będą oparte na analizie przypadków - państw wybranych przez studentów. Szczególna uwaga zostanie poświęcona Polsce, jej międzynarodowej percepcji, miejscu w rankingach wizerunków państw i metodom kształtowania postrzegania, stosowanym przez polskie rządy we współpracy z NGOs.

Tematy zajęć: konwergencja dyplomacji publicznej i public relations; tworzenie strategii; wykorzystanie mediów w dyplomacji publicznej; publiczność, użytkownicy i interesariusze dyplomacji publicznej; komunikacja asymetryczna i symetryczna w dyplomacji publicznej.

Literatura:

Golan, G.J (ed.), International Public Relations and Public Diplomacy. Peter Lang, New York, 2015

Hereźniak, M., Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju. PWE, Warszawa 2011

Leonard M., Stead, C., Smewing, C., Public Diplomacy. The Foreign Policy Centre, London 2002.

Melissen, J. (red.), The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations. Palgrave Macmillan London 2005.

Ociepka, B., Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski. Wyd. Scholar, Warszawa 2013

Ociepka, B., Nowa dyplomacja publiczna – perspektywa teorii stosunków międzynarodowych i komunikowania politycznego. „Przegląd Strategiczny”, 1, 2012, s. 129-139.

Signitzer, B.H., Combs, T., Public relations and public diplomacy: Conceptual convergence. "Public Relations Review" 1992, 2 (18), s. 137-147.

Snow, N., Taylor, P. (red.), Routledge Handbook of Public Diplomacy. Routledge, London 2009.

Oraz źródła online jak strony ministerstw spraw zagranicznych i innych agend rządowych, firm public relations, rankingi wizerunków państw.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dagmara Tarka
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Konwersatorium specjalistyczne będzie poświęcone teorii i praktyce dyplomacji publicznej, prowadzonej przez rządy i aktorów niepaństwowych, w celu kształtowania wizerunku państw zagranicą poprzez wpływ na opinię publiczną.

Pełny opis:

Konwersatorium specjalistyczne będzie poświęcone zastosowaniu metod i technik public relations przez rządy państw, które prowadzą dyplomację publiczną. Dyplomacja publiczna to zjawisko, które rozwija się na nowo od 1989 r., w tym w państwach europejskich. Jej celem jest kształtowanie wizerunku państw poprzez wpływanie na opinię publiczną zagranicą. W trakcie zajęć studenci będą badać przyczyny, cele i konteksty zastosowania dyplomacji publicznej; jej modele, wynikające z pozycji międzynarodowej państw, jej związki z public relations, brandingiem i propagandą. Badania te będą oparte na analizie przypadków - państw wybranych przez studentów. Szczególna uwaga zostanie poświęcona Polsce, jej międzynarodowej percepcji, miejscu w rankingach wizerunków państw i metodom kształtowania postrzegania, stosowanym przez polskie rządy we współpracy z NGOs.

Tematy zajęć: konwergencja dyplomacji publicznej i public relations; tworzenie strategii; wykorzystanie mediów w dyplomacji publicznej; publiczność, użytkownicy i interesariusze dyplomacji publicznej; komunikacja asymetryczna i symetryczna w dyplomacji publicznej.

Literatura:

Golan, G.J (ed.), International Public Relations and Public Diplomacy. Peter Lang, New York, 2015

Hereźniak, M., Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju. PWE, Warszawa 2011

Leonard M., Stead, C., Smewing, C., Public Diplomacy. The Foreign Policy Centre, London 2002.

Melissen, J. (red.), The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations. Palgrave Macmillan London 2005.

Ociepka, B., Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski. Wyd. Scholar, Warszawa 2013

Ociepka, B., Nowa dyplomacja publiczna – perspektywa teorii stosunków międzynarodowych i komunikowania politycznego. „Przegląd Strategiczny”, 1, 2012, s. 129-139.

Signitzer, B.H., Combs, T., Public relations and public diplomacy: Conceptual convergence. "Public Relations Review" 1992, 2 (18), s. 137-147.

Snow, N., Taylor, P. (red.), Routledge Handbook of Public Diplomacy. Routledge, London 2009.

Oraz źródła online jak strony ministerstw spraw zagranicznych i innych agend rządowych, firm public relations, rankingi wizerunków państw.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)