Kampanie PR
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-DM-D4KAMP-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Kampanie PR |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE II STOPNIA 4 semestr, 2 rok (PRMM) ID-DZIENNE II STOPIEN 4 semestr, 2 rok (spec: PRiMM) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują zagadnienia przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii Public Relations w dwóch aspektach: 1.strategii podmiotu (rynkowej, wizerunkowej, aktywności społecznej) oraz 2. metod, narzędzi i procesów zintegrowanej komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem internetu i mediów społecznościowych. Zajęcia mają charakter wykładu, który łączy część teoretyczną z licznymi odwołaniami do studiów przypadku. |
Pełny opis: |
Zajęcia przybliżają obecną i przyszłą rolę specjalistów i konsultantów Public Relations w realizacji celów długo- i krótkoterminowych podmiotów działających w różnych dziedzinach gospodarki i życia społecznego (celowo pomijany jest obszar marketingu politycznego). Oprócz dostarczenia wiedzy i kształtowania umiejętności związanych z przygotowaniem, prowadzeniem i ewaluacją kampanii Public Relations, celem zajęć jest również łączenie i syntetyzowanie zagadnień z zakresu teorii komunikowania, komunikacji marketingowej, strategii marki i brandingu, by pomóc przyszłym absolwentom w funkcjonowaniu na rynku usług Public Relations z roli zleceniodawcy lub zleceniobiorcy. Temu służą m.in omawiane studia przypadków oraz moduł poświęcony przygotowaniu przez zespoły projektów kampanii Public Relations. Projekty są prezentowane i poddane krytycznej ocenie zespołów występujących w roli klienta-zleceniodawcy. Ocena ma być formułowana przez zespół oceniający zgodnie z regułami prawidłowej informacji zwrotnej. Zespoły występują zarówno w roli agencji-konsultanta PR jak i w roli klienta-zleceniodawcy. W ramach zajęć omawiane są (w aspekcie teoretycznym i praktycznym) następujące bloki: • Kampania Public Relations a cele strategiczne organizacji/podmiotu. • Kampania Public Relations jako proces i zarządzanie nim • Badania i analizy • Określanie celów, zadań, mierników sukcesu i efektywności • Strategia i taktyka kampanii w modelu PESO |
Literatura: |
1. Gregory A., Planning and Managing Public Relations Campaigns. A Strategic Approach, 2015 2. Luttrell R.M., Capizzo L.W., Public Relations Campaigns. An Integrated Approach, 2018 3. Tworzydło D., Public Relations Praktycznie, 2017 4. Seitel F.P., Public Relations w praktyce, 2003 5. Miotk A.,Jak internet zmienił Public Relations, 2016 6. Kotler P., Keller K.L., Marketing, 2018 7. Cornelissen J., Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, 2012 8. Komunikacja kryzysowa, red. Anthonissen P.F., wyd.2013 lub 2010 9. Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations |
Efekty uczenia się: |
Obszar wiedzy: Absolwenci znają: • uwarunkowania i etapy przygotowywania kampanii Public Relations, • narzędzia analizy strategicznej, • narzędzia i metody monitorowania oraz ewaluacji kampanii, • warunki i zasady zarządzania projektami Public Relations w ramach organizacji i z perspektywy zewnętrznego konsultanta • podstawowe zasady kształtowania warunków dla kreatywnej pracy zespołu Obszar umiejętności: Absolwent powinien posiadać następujący zakres umiejętności: • gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji, wyników badań, analiz dostępnych w różnych źródłach; • integracji kampanii z celami strategicznymi podmiotu • formułowania kluczowych wskaźników efektów kampanii oraz mierników jej efektywności • przygotowania oraz monitorowania budżetu, planu i harmonogramu wykorzystania zasobów • posługiwania się narzędziami Public Relations (z uwzględnieniem Public Affairs, komunikacji wewnętrznej, sponsoringu) samodzielnie lub pod nadzorem • prezentacji i krytycznej oceny projektu kampanii w jej wymiarze strategicznym i taktycznym • pracy kreatywnej, współpracy w zespole • koordynacji współpracy z różnymi partnerami przedsięwzięć Public Relations Obszar innych kompetencji: Oprócz wiedzy teoretycznej o Public Relations oraz znajomości narzędzi i praktycznych rozwiązań, studenci mają możliwość poznania i doskonalenia swoich umiejętności współpracy w zespole, rozwoju kreatywności, przygotowania prezentacji multimedialnych i wystąpień publicznych, a także – gdy przyjmują rolę klientów - umiejętności krytycznej oceny projektów i formułowania informacji zwrotnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia zajęć: Max liczba punktów – 100 60-70 pkt. – ocena dostateczna 71-75 pkt. – oc. dostateczna + 76-85 pkt. – oc. dobra 86-90 pkt. – oc. dobra+ 91-95 pkt. - oc. bardzo dobra 96-100 pkt – oc. celująca Obecność na zajęciach 20 pkt. (możliwe 3 nieobecności; powyżej 3 nieobecności 0 punktów) Test wiedzy 30 pkt Część praktyczna – projekt kampanii i jego prezentacja oraz profesjonalna aktywność w roli klienta-zleceniodawcy – 50 pkt. (zob. też Opis i Efekty kształcenia) |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Tworzydło, Malwina Żuchniewicz | |
Prowadzący grup: | Malwina Żuchniewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Tworzydło, Malwina Żuchniewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.