Portfolio autorskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-DM-D4PRAU-FPR |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Portfolio autorskie |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Indywidualna praca na osobnych komputerach w programie Photoshop z zakresu projektowania znaku graficznego, akcydensów, kompozycji typograficznych. Projektowanie materiałów reklamowych w oparciu o własne fotografie. Projektowanie plakatów, okładek książkowych z wykorzystaniem jako materiału ilustracyjnego autorskich fotografii. Wybór metody prezentowania zestawu fotografii, gatunku zadeklarowanego przez studenta. |
Pełny opis: |
Zapoznanie się z rolą znaku i logotypu w komunikacji wizualnej oraz z rolą informacyjną plakatu. Na początku grupa ćwiczeniowa realizuje projekt osobistego logo oraz w oparciu o ten projekt wizytówkę. Zadania projektowe z zakresu reklamy (plakat reklamowy, folder, ulotka itp.) z wykorzystaniem autorskich fotografii. Zadania z zakresu kreacji artystycznej plakatu teatralnego i okładek książkowych. Rola fotografii "artystycznej" w realizacji powyższych. Realizacja projektu kończącego ćwiczenia: (do wyboru) - fotoreportaż, dokument (editorial) - fotografia reklamowa lub modowa (folder reklamowy) - fotografia artystyczna (plakat i zaproszenie na indywidualną wystawę autorską oraz minimum 6 planszy wystawowych) |
Literatura: |
Wszystkie materiały dotyczące instrukcji posługiwania się programem Photoshop. "Nowa Typografia" - J. Tschichold "Język projektowania graficznego" - P. Richard "Szkoła projektowania graficznego" - D. Dabner, S. Stewart, E. Zempol |
Efekty uczenia się: |
Wiedza z zakresu roli znaku graficznego i logotypu w komunikacji wizualnej oraz roli informacyjnej materiałów reklamowych i plakatów imprezowych, teatralnych oraz dotyczących kampanii politycznych i społecznych. Ugruntowana umiejętność posługiwania się programem Photoshop w realizacji zadań projektowych w różnym zakresie użytkowym. Umiejętność wyboru fotografii do realizacji portfolio reprezentującego możliwości zawodowe fotografa i dedykowane do konkretnej prezentacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena poszczególnych ćwiczeń projektowych. Ocenianie dokonywane z udziałem grupy ćwiczeniowej metodą porównywania opinii. Kryteria oparte o frekwencję na zajęciach i kreatywność w wykonywaniu zadań oraz wypadkową ocenę opartą na ocenach za poszczególne ćwiczenia. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.