Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Portfolio autorskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-DM-D4PRAU-FPR Kod Erasmus / ISCED: 15.1 / (0321) Dziennikarstwo
Nazwa przedmiotu: Portfolio autorskie
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-DZIENNE II STOPNIA 4 semestr, 2 rok (spec: fot, pras, rek, wyd)
Punkty ECTS i inne: 5.00
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Indywidualna praca na osobnych komputerach w programie Photoshop z zakresu projektowania znaku graficznego, akcydensów, kompozycji typograficznych.

Projektowanie materiałów reklamowych w oparciu o własne fotografie.

Projektowanie plakatów, okładek książkowych z wykorzystaniem jako materiału ilustracyjnego autorskich fotografii.

Wybór metody prezentowania zestawu fotografii, gatunku zadeklarowanego przez studenta.

Pełny opis:

Zapoznanie się z rolą znaku i logotypu w komunikacji wizualnej oraz z rolą informacyjną plakatu.

Na początku grupa ćwiczeniowa realizuje projekt osobistego logo oraz w oparciu o ten projekt wizytówkę.

Zadania projektowe z zakresu reklamy (plakat reklamowy, folder, ulotka itp.) z wykorzystaniem autorskich fotografii.

Zadania z zakresu kreacji artystycznej plakatu teatralnego i okładek książkowych.

Rola fotografii "artystycznej" w realizacji powyższych.

Realizacja projektu kończącego ćwiczenia: (do wyboru)

- fotoreportaż, dokument (editorial)

- fotografia reklamowa lub modowa (folder reklamowy)

- fotografia artystyczna (plakat i zaproszenie na indywidualną wystawę autorską oraz minimum 6 planszy wystawowych)

Literatura:

Wszystkie materiały dotyczące instrukcji posługiwania się programem Photoshop.

"Nowa Typografia" - J. Tschichold

"Język projektowania graficznego" - P. Richard

"Szkoła projektowania graficznego" - D. Dabner, S. Stewart, E. Zempol

Efekty uczenia się:

Wiedza z zakresu roli znaku graficznego i logotypu w komunikacji wizualnej oraz roli informacyjnej materiałów reklamowych i plakatów imprezowych, teatralnych oraz dotyczących kampanii politycznych i społecznych.

Ugruntowana umiejętność posługiwania się programem Photoshop w realizacji zadań projektowych w różnym zakresie użytkowym.

Umiejętność wyboru fotografii do realizacji portfolio reprezentującego możliwości zawodowe fotografa i dedykowane do konkretnej prezentacji.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena poszczególnych ćwiczeń projektowych.

Ocenianie dokonywane z udziałem grupy ćwiczeniowej metodą porównywania opinii.

Kryteria oparte o frekwencję na zajęciach i kreatywność w wykonywaniu zadań oraz wypadkową ocenę opartą na ocenach za poszczególne ćwiczenia.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-08-02
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Jabłonowski
Prowadzący grup: Krzysztof Jabłonowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.