Psychologia mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-DM-Z2PSYME |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia mediów |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DK-ZAOCZNE II STOPNIA 2 semestr, 1 rok (spec: Dziennikarska) DM-ZAOCZNE II STOPNIA 2 semestr, 1 rok (spec: fot, pras, rek, wyd) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Omawianie zagadnień związanych z: psychologia mediów jako nauka; wpływ zmediatyzowanych sytuacji społecznych na procesy psychiczne i zachowanie ludzi. |
Pełny opis: |
Psychologia mediów jako nauka wykorzystuje metody i narzędzia badawcze stosowane zarówno na gruncie psychologii, jak i innych dziedzin naukowych, zajmujących się badaniem relacji CZŁOWIEK – MEDIA – TECHNOLOGIA. Jej celem jest analiza ludzkich zachowań, myśli i przeżyć powstających w kontakcie z mediami oraz nowymi technologiami w kontekstach indywidualnym, grupowym, społecznym i kulturowym. Przedmiot wprowadza podstawowe zagadnienia z historii dziedziny wraz z odniesieniami do studiów przypadku. |
Literatura: |
Ogonowska A.; Ptaszek G. (red) Współczesna psychologia mediów. nowe problemy i perspektywy badawcze; Wyd.Impuls Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie; A.Ogonowska; Wyd.Impuls 2018 Cialdini R; Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka Literatura uzupełniająca: Media Psychology. David Giles |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Znajomość podstawowych pojęć psychologii mediów oraz jej metod badawczych. Student zna podstawowe mechanizmy funkcjonowania mechnizmów percpecji (zwłaszcza uwagi), procesów afektywnych oraz kognitywnych związanych z tworzeniem i odbiorem mediów. Umiejętności Studenci potrafią rozpoznać wpływ sytuacji społecznej na jednostkę, zrozumieć, na czym polega postrzeganie interpersonalne, atrybucja, interakcje międzyosobowe, wpływ społeczny. Kompetencje Student operuje aparatem pojęciowo-teoretycznym użytecznym do pracy w grupie, zdobywania i oceny materiałów niezbędnych w pracy dziennikarza, analizy oddziaływań środków przekazu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana jest wiedza teoretyczna. Sprawdza ją egzamin pisemny (w szczególnych przypadkach np. wyjazdu na Erasmusa) możliwy jest egzamin ustny |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Iwanicka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Iwanicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Iwanicka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.