Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-FAK-D-ZSK
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot obejmuje zagadnienia w zakresie przygotowania do wizerunkowych sytuacji kryzysowych oraz podejmowania działań w trakcie ich wystąpienia. Podczas przedmiotu omawiane będą przykłady sytuacji kryzysowych, ich przyczyny, skutki, a także sposoby radzenia sobie w kryzysach wizerunkowych przez osoby publiczne, przedsiębiorstwa i instytucje.

Pełny opis:

Przedmiot obejmuje zagadnienia w zakresie przygotowania do wizerunkowych sytuacji kryzysowych oraz podejmowania działań w trakcie ich wystąpienia. Podczas przedmiotu omawiane będą przykłady sytuacji kryzysowych, ich przyczyny, skutki, a także sposoby radzenia sobie w kryzysach wizerunkowych przez osoby publiczne, przedsiębiorstwa i instytucje.

Cały program przedmiotu oparty jest na opisie autorskich metod i koncepcji opracowanych na bazie pracy naukowej oraz praktycznych doświadczeń prowadzącego. W ramach przedmiotu prezentowane będą modele radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.

W ramach przedmiotu opisywana będzie także pełna procedura i plan komunikacji kryzysowej, przed, w trakcie i po jego zaistnieniu. Opisywane są takie aspekty jak Q&A, kluczowe przesłania, wzorcowe oświadczenia. Omówiony będzie także cykl kryzysu wizerunkowego. Opisane zostaną zadania sztabu kryzysowego. Zaprezentowane zostaną wybrane rodzaje kryzysów, np. ze względu na miejsce występowania, skutki, czy długość trwania.

Przedmiot zawierał będzie także prezentację procedury audytu kryzysowego a także opis modelu zawierający stopnie podatności na sytuacje kryzysowe. W trakcie kursu studenci zapoznają się również z aktualnymi wynikami badań prowadzonych przez autora przedmiotu.

Literatura:

• Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym. Metody, procedury, reagowanie, DIFIN, Warszawa 2019.

• Tworzydło D., Szuba P., Życzyński N., Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations. Analizy, tendencje i uwarunkowania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2019.

• Tworzydło D., Public relations praktycznie, Wydawnictwo Newsline, Rzeszów 2017.

• Tworzydło D., Szuba P., Łaszyn A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwach, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Newsline, Rzeszów 2018.

• Tworzydło D., Szuba P., Podatność kryzysowa wiodących branż polskiej gospodarki, Studia Medioznawcze, Warszawa 2019, Tom 20, nr 3 (78)/2019. ISSN 2451-1617

• Tworzydło D., Szuba P., Rola profilaktyki antykryzysowej z perspektywy największych polskich przedsiębiorstw oraz agencji public relations na podstawie badań eksperckich, Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, Vol. 31, Issue 1, Warszawa 2019. (pkt. 9)

• Tworzydło D., Skuteczne zarządzanie w kryzysie wizerunkowym na przykładzie marki Tiger, Studia Medioznawcze, Warszawa 2019, nr 1/2019 (pkt 12)

• Tworzydło D., Życzyński N., Oppressive industry in the context of managing an image crisis, Humanities and Social Sciences, Wydział Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej ISSN: 1234-3684, 2019 | 24 (XXIV) | nr 26 (1) | 101--108

• Tworzydło D., Szuba P., Zajic M., Features of Effective Crisis Communication Based on Public Relations Profession Research, Social Communication, 2018, Volume 4: Issue s1.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

Wiedza

• nauczy się kluczowych zagadnień związanych z zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych,

• posiądzie wiedzę w obszarze procedury reagowania w kryzysie,

• pozyska wiedzę w zakresie radzenia sobie w sytuacjach kryzysu wizerunkowego,

Umiejętności

• nabędzie umiejętności rozpoznawania rodzajów kryzysów,

• nabędzie umiejętności radzenia sobie w wybranych kryzysach,

• nabędzie umiejętności wykorzystywania określonych narzędzi w kontekście reagowania podczas kryzysów,

Inne kompetencje

• nauczy się jak praktycznie wdrażać modele i koncepcje zaprezentowane przez prowadzącego podczas zajęć

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z przedmiotu będzie wystawiona na podstawie testu końcowego. Ocenę pozytywną otrzyma student po uzyskaniu minimum 50% punktów możliwych do zdobycia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład fakultatywny, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Tworzydło
Prowadzący grup: Dariusz Tworzydło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład fakultatywny - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład fakultatywny, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Tworzydło
Prowadzący grup: Dariusz Tworzydło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład fakultatywny - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)