Psychologia pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-IN-Z2PP-OZB |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.4
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia pracy |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
IN-ZAOCZNE II STOPNIA - 2 semestr (spec.: OZB) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja na elementarne tematy związane z psychologicznymi uwarunkowaniami występującymi w środowiskach pracowniczych: konflikt,podejmowanie decyzji, motywowanie, systemy kar i nagród, negocjacje, style przywództwa. |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują następujące problemy;Konflikt-pojęcie ,typy i jego fazy,sposoby rozwiązywania.Rozwiązywanie problemów-rodzaje sytuacji problemowych,fazy i charakterystyka procesu rozwiązywania problemów.Podejmowanie decyzji.Procesy motywacyjne-podstawowe pojęcia,różnica pomiędzy motywacją braku o motywacją wzrostu.Motywacja a wybór kierunku działania.Wartość celów; prawdopodobieństwo sukcesu. |
Literatura: |
Obuchowski K; Psychologia dążeń ludzkich Warszawa 1983 Tomaszewski T; Psychologia ogólna t.1,2 Warszawa 1992 Włodarski Z; Psychologia uczenia się Warszawa 1989 Tokarski S;Kierowanie ludźmi Warszawa 1998 Gut J,Haman W; Docenić konflikt Warszawa 1993 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K2A_W01Ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych, potrafi ją twórczo rozwijać i wykorzystywać w zakresie bibliologii i informatologii. K2A_W05 Ma uporządkowaną , pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę z zakresu dyscyplin naukowych właściwych dla bibliotekoznawstwa i informacji naukowej innych niż kierunkowe. K2A_W08 Ma szczegółową wiedzę o wybranych współczesnych dokonaniach z zakresu tych dyscyplin naukowych, które mogą stanowić punkt odniesienia /obszar współpracy w praktyce bibliotecznej i informacyjnej. UMIEJĘTNOŚCI K2A_U05 Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych związanych z wykonywaniem zawodu bibliotekarza albo pracownika informacji. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K2A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. K2A_K02 Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób w zakresie kompetencji informacyjnych. K2A_K03 Potrafi współdziałać i pracować w grupie , przyjmując w niej różne role. K2A_K04 Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z praktyką biblioteczną lub informacyjną. K2A_K05 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu bibliotekarza albo pracownika informacji. Student potrafi rozróżnić rodzaje konfliktów,rodzaje sytuacji problemowych i ich próba rozwiązania,umiejętność podejmowania decyzji,umiejętność motywowania siebie i innych.Osiąganie sukcesu i przyjęcie porażki-metody w tym pomocne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie prezentacji Egzamin pisemny |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.