Psychologia biznesu medialnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-LM-Z4PBME |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia biznesu medialnego |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
LM-ZAOCZNE II STOPNIA 4 semestr, 2 rok |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot ma na celu wprowadzić studenta w świat psychologii i poprzez teoretyczne rozważania udowodnić istotę tych mechanizmów w życiu codziennym i w kreowaniu efektywnego przekazu mediowego. |
Skrócony opis: |
Psychologia biznesu mediowego koncentruje się na rozumieniu kluczowych mechanizmów ludzkich zachowań w kontekście mediów. Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z problematyka psychologii potrzebną w tworzeniu i rozwoju biznesu mediowego. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii w analizie, projektowaniu i realizacji działań biznesowych przedsiębiorstw mediowych. Zajęcia opierają się na fundamencie wiedzy teoretycznej niezbędnym w późniejszym -praktycznym jej wykorzystaniu. Przykłady wykorzystania teorii w praktyce pozwalają na zobrazowanie istoty psychologii w działaniach medialnych. Podczas zajęć omawiane są indywidualne uwarunkowania zachowań jednostki, społeczne mechanizmy zachowania jednostki - wpływ grupy na jednostkę i jednostki na grupę oraz wyjaśniane są mechanizmy działań biznesowych w kontekście decyzji konsumenckich, kształtowania relacji w przedsiębiorstwie. Istotą zajęć jest umiejętne wykorzystanie wiedzy psychologicznej w działaniach mediowych. Niemożność poprawienia ocen pozytywnych. |
Literatura: |
Aronson T., Psychologia społeczna, Warszawa 1998. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1994. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009. Ogonowska A., Ptaszek G., Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, Impuls, Kraków 2017 Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2008. Zimbardo P. G., Psychologia i życie, Warszawa 1999. Psychologia, Podręcznik akademicki, red. naukowy J. Strelau, Gdańsk 2000. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: - potrafi właściwie zastosować wiedzę i mechanizmy psychologiczne w działaniach biznesu mediowego Wiedza student: -ma rozszerzona wiedza z psychologii w szczególności w zakresie tworzenie działań społeczno-mediowych - zna wybrane metody i techniki pozwalające konstruować i opisywać struktury biznesowe Umiejętności - potrafi analizować interpretować zjawiska psychospołeczne i wykorzystać je w mediach Inne kompetencje - umie samodzielnie zastosować wiedzę psychologiczną w działaniach biznesu mediowego . |
Metody i kryteria oceniania: |
-obecność - aktywność - wykonanie projektów w trakcie zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Opolska-Bielańska | |
Prowadzący grup: | Agata Opolska-Bielańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Opolska-Bielańska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.