Język czeski - poziom ponad średnio zaawansowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3005-CZEOB2 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.101
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Język czeski - poziom ponad średnio zaawansowany | ||
Jednostka: | Instytut Slawistyki Zachodniej i Południowej | ||
Grupy: |
Lektoraty żetonowe Instytutu Slawistyki Lektoraty żetonowe języka czeskiego Instytutu Slawistyki |
||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | czeski | ||
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
||
Założenia (opisowo): | Znajomość języka na poziomie B1. |
||
Skrócony opis: |
B2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie ponad średnio zaawansowanym. |
||
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. |
||
Efekty uczenia się: |
Student po zakończeniu kursu powinien mieć na poziomie B2 następujące umiejętności: rozumienie tekstu pisanego rozumienie tekstu mówionego zagadnienia gramatyczno-leksykalne tworzenie wypowiedzi pisemnej i ustnej |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - aktywność na zajęciach - 25% oceny, - wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny, - wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny Skala ocen 99 - 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.