Seminarium licencjackie łacińskie (dyplomowe)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3006-SLŁ-D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie łacińskie (dyplomowe) |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
17.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia są poświęcone kształtowaniu warsztatu filologa klasycznego i przygotowaniu pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
wymagania formalne: Zdany egzamin z Gramatyki opisowej języka łacińskiego (II rok) Poprzez pracę nad wybranym przez prowadzącego tekstem oryginalnym i/lub lekturę prac naukowych, w tym zarówno tych o statusie dzieł klasycznych, jak i prezentujących najnowsze osiągnięcia dyscypliny, zajęcia zapoznają z podstawowymi zasadami pracy filologa klasycznego i pomagają wykształcić i doskonalić umiejętności warsztatowe. Seminarium pomaga w określeniu tematu pracy licencjackiej i w jej przygotowaniu |
Efekty uczenia się: |
Po zajęciach seminaryjnych student w zakresie wiedzy - charakteryzuje omawiane na zajęciach utwory i fragmenty literackie (K_W01/P6S_WG), - definiuje zagadnienia, których dotyczyło seminarium (K_W01, K_W03, K_W05, K_W09,K_W13/P6S_WG) w zakresie umiejętności –wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów (K_U02, K_U04/P6S_UW); – pracuje wedle celów i wskazówek formułowanych przez opiekuna naukowego (K_U06/P6S_UW_UO_UU); – przeprowadza kwerendę biblioteczną, wykorzystuje bazy danych i posługuje się Internetem w celu zdobywania informacji, sporządza bibliografię i przypisy, formatuje dokumenty, korzystając z edytora tekstów (K_U01, 06, 10/ P6S_UW_UO_UU); – tworzy typowe prace pisemne oraz przygotowuje wystąpienia ustne, w języku polskim, dotyczące wybranych zagadnień poruszanych na seminarium (K_U10 /P6S_UW_UO_UU); – pracuje w zespole z poszanowaniem poglądów innych osób (K_U12/P6S_UK) w zakresie kompetencji społecznych: – formułuje i wyraża własne poglądy i idee związane z problematyką przedmiotu na forum publicznym (K_K02/P6S_KK_KR_KO); – realizuje zadanie badawcze z dbałością o prawa autorskie (K_K03/ P6S_KK_KR_KO). |
Metody i kryteria oceniania: |
Jeżeli student wybiera to seminarium jako dyplomowe, warunkiem uzyskania zaliczenia jest złożenie pracy dyplomowej. Jeśli seminarium nie zostanie wskazane przez studenta jako dyplomowe, obowiązują następujące kryteria oceny: - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) – 60% - praca pisemna – 40% |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM-DYP
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 60 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Czarski, Monika Mikuła | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Czarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia są poświęcone kształtowaniu warsztatu filologa klasycznego i przygotowaniu pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Poprzez pracę nad wybranym przez prowadzącego tekstem oryginalnym i/lub lekturę prac naukowych, w tym zarówno tych o statusie dzieł klasycznych, jak i prezentujących najnowsze osiągnięcia dyscypliny, zajęcia zapoznają z podstawowymi zasadami pracy filologa klasycznego i pomagają wykształcić i doskonalić umiejętności warsztatowe. Seminarium pomaga w określeniu tematu pracy licencjackiej i w jej przygotowaniu. |
|
Literatura: |
A. Wójcik, Problematyka literacka w twórczości Horacego, Poznań 1978. A. Wójcik, Talent i sztuka: rzecz o poezji Horacego, Wrocław 1986. Budzyńska-Daca, "Horatius Flaccus" kontra Horatius Flaccus: ody Sebastiana Petrycego wobec klasycznego wzorca, w: Pamiętnik Literacki (Lwów , 1902). 2004, z. 1, s. 65–76. Horacy, Ody i epody, tekst łac. do dr. przygot., wyboru przekładu dokonał, przedmową, życiorysem poety, wersyfikacją i koment. opatrzył Oktawiusz Jurewicz, Warszawa 2000. J. Budzyński, Horacjanizm w liryce polsko-łacińskiej Renesansu i Baroku, Wrocław 1985. J. Styka, Intertekstualne związki Horacego z poezją Katullusa: milczenie czy misterna aluzyjność?, w: Meander, 2003, nr 2, s. 218–231. M. A. Kubiaczyk, "Carmen saeculare" Horacego a program ideowy Oktawiana Augusta, w: Scripta Minora, [Nr] 9 (2014), s. 9–169. S. Stabryła, Problemy rzymskiej kultury literackiej w "Liście do Pizonów" Horacego, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 44 (2013), s. 103–114. S. Stabryła, Studia Horatiana, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 43 (2013), s. 3–75. Wójciki, Horacjańskie parafrazy Sebastiana Petrycego wobec rodzimego wzorca, W: Barok : historia, literatura, sztuka. 2000, nr 2, s. 25–46. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN SEM-DYP
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 60 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Czarski | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Czarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia są poświęcone kształtowaniu warsztatu filologa klasycznego i przygotowaniu pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Poprzez pracę nad wybranym przez prowadzącego tekstem oryginalnym i/lub lekturę prac naukowych, w tym zarówno tych o statusie dzieł klasycznych, jak i prezentujących najnowsze osiągnięcia dyscypliny, zajęcia zapoznają z podstawowymi zasadami pracy filologa klasycznego i pomagają wykształcić i doskonalić umiejętności warsztatowe. Seminarium pomaga w określeniu tematu pracy licencjackiej i w jej przygotowaniu. |
|
Literatura: |
A. Wójcik, Problematyka literacka w twórczości Horacego, Poznań 1978. A. Wójcik, Talent i sztuka: rzecz o poezji Horacego, Wrocław 1986. Budzyńska-Daca, "Horatius Flaccus" kontra Horatius Flaccus: ody Sebastiana Petrycego wobec klasycznego wzorca, w: Pamiętnik Literacki (Lwów , 1902). 2004, z. 1, s. 65–76. Horacy, Ody i epody, tekst łac. do dr. przygot., wyboru przekładu dokonał, przedmową, życiorysem poety, wersyfikacją i koment. opatrzył Oktawiusz Jurewicz, Warszawa 2000. J. Budzyński, Horacjanizm w liryce polsko-łacińskiej Renesansu i Baroku, Wrocław 1985. J. Styka, Intertekstualne związki Horacego z poezją Katullusa: milczenie czy misterna aluzyjność?, w: Meander, 2003, nr 2, s. 218–231. M. A. Kubiaczyk, "Carmen saeculare" Horacego a program ideowy Oktawiana Augusta, w: Scripta Minora, [Nr] 9 (2014), s. 9–169. S. Stabryła, Problemy rzymskiej kultury literackiej w "Liście do Pizonów" Horacego, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 44 (2013), s. 103–114. S. Stabryła, Studia Horatiana, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 43 (2013), s. 3–75. Wójciki, Horacjańskie parafrazy Sebastiana Petrycego wobec rodzimego wzorca, W: Barok : historia, literatura, sztuka. 2000, nr 2, s. 25–46. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.