Praktyki logopedyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-31B1PK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki logopedyczne |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Logopedyczne minimum programowe Przedmioty obowiązkowe dla I roku logopedii - stacjonarne 2-go stopnia Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Ukończenie studiów I stopnia na kierunku Filologia polska specjalność logopedia lub studiów I stopnia na kierunku Zdrowie publiczne specjalność audiofonologia. |
Skrócony opis: |
Studenci I roku studiów stacjonarnych drugiego stopnia specjalności Logopedia zobowiązani są do odbycia 50 godzin praktyk logopedycznych. Praktyki są ważnym elementem procesu kształcenia studentów, stanowią niezbędne uzupełnienie wiedzy akademickiej, a co za tym idzie - zwiększają szanse absolwentów na znalezienie odpowiedniej pracy. |
Pełny opis: |
Praktyki odbywają się w różnych placówkach, w których studenci mogą poznać dobre wzory pracy oraz zdobyć pierwsze doświadczenia i umiejętności, a także ocenić swoje predyspozycje do wykonywania zawodu logopedy. Celem jest zapoznanie studentów z różnymi formami zaburzeń mowy występującymi w trakcie rozwoju mowy oraz po jej opanowaniu, a także przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych badań i terapii zaburzeń mowy. W ramach praktyk studenci hospitują zajęcia (terapię) logopedów oraz prowadzą zajęcia (terapię) z pacjentami samodzielnie po uprzednim przedstawieniu koordynatorowi praktyk planu pracy i uzyskaniu jego akceptacji. Praktyki logopedyczne obejmują różne typy zaburzeń (w tym: opóźniony rozwój mowy, dyslalię, jąkanie, dyzartrię, afazję, zaburzenia mowy w niedosłuchu i głuchocie, rozszczepy, laryngektomię, dysleksję i dysgrafię, integrację sensoryczną). Każdy student powinien: - poprowadzić minimum 3 zajęcia z pacjentami z różnymi zaburzeniami (np. afazją, ORM, jąkaniem, dyslalią itp.); - przygotować materiał językowo-obrazkowego przynajmniej na jedną sesję terapeutyczną; - przygotować pomoce do ćwiczeń (gry, plansze, teksty dla jąkających, rozsypanki wyrazowe, sylabowe, literowe). |
Efekty uczenia się: |
Po odbyciu praktyk student jest przygotowany do samodzielnej pracy z pacjentem z zaburzeniami mowy. Potrafi ocenić rozwój sprawności artykulacyjnej i umiejętności komunikacyjnych, rozpoznać i opisać zaburzenia artykulacyjne oraz podjąć stosownie działania terapeutyczne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Warunkiem zaliczenia praktyki jest wywiązanie się z zadań i zrealizowanie programu praktyk oraz przedłożenie przez studenta stosownego zaświadczenia (opinii, sprawozdania, dzienniczka). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.