University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Literature of the second half of the 20th and early 21st century - history, society, pop culture

General data

Course ID: 3007-C062ES1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0232) Literature and linguistics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Literature of the second half of the 20th and early 21st century - history, society, pop culture
Name in Polish: Literatura drugiej połowy XX i początków XXI wieku - historia, społeczenstwo, popkultura
Organizational unit: Institute of Applied Polish Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

Master's seminars

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

W ramach seminarium dyskutowane będą problemy literatury drugiej połowy XX wieku oraz literatury najnowszej.

Full description: (in Polish)

Seminarium dotyczy dwudziestowiecznej literatury polskiej, skupia się na tematyce okupacji i wojny, Holocaustu, obrazie PRL w tekstach prozatorskich oraz zagadnieniach z pogranicza historii i literatury. W ramach seminarium mogą powstawać również prace dotyczące problemów literatury najnowszej (po 1989 roku), tematyki edytorskiej, jak i tematów związanych z szeroko pojętą kulturą oraz literaturą popularną.

Bibliography: (in Polish)

J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe? Gdańsk 1996.

K. Wójcik, Piszę pracę magisterską – poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa 2002.

Learning outcomes: (in Polish)

Celem zajęć jest kształcenie umiejętności dłuższych wypowiedzi pisemnych niezbędnych do powstania samodzielnej pracy dyplomowej. Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dziedziny będącej przedmiotem seminarium oraz tematyki pracy dyplomowej; potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i oceniać informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy. Uczestnik seminarium posiada umiejętność analizy prac innych autorów, dobierania odpowiednich narzędzi badawczych do określonych problemów; poznaje warsztat pracy badacza, uwzględniający używanie technik informacyjno-komunikacyjnych, zna metody oraz analizy interpretacji tekstów literackich; potrafi planować i samodzielnie organizować pracę nad gromadzeniem i opracowywaniem materiału badawczego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze.

Po semestrze pierwszym – zaliczenie na podstawie zgromadzonej literatury przedmiotowej i podmiotowej, po semestrze drugim – na podstawie konspektu pracy przygotowanego i skonsultowanego z prowadzącym; po semestrze trzecim – na podstawie sfinalizowanego jednego rozdziału pracy magisterskiej, po semestrze czwartym – w oparciu o złożony wydruk komputerowy pracy magisterskiej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)