Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Literatura drugiej połowy XX i początków XXI wieku - historia, społeczenstwo, popkultura

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-C062ES1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Literatura drugiej połowy XX i początków XXI wieku - historia, społeczenstwo, popkultura
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

W ramach seminarium dyskutowane będą problemy literatury drugiej połowy XX wieku oraz literatury najnowszej.

Pełny opis:

Seminarium dotyczy dwudziestowiecznej literatury polskiej, skupia się na tematyce okupacji i wojny, Holocaustu, obrazie PRL w tekstach prozatorskich oraz zagadnieniach z pogranicza historii i literatury. W ramach seminarium mogą powstawać również prace dotyczące problemów literatury najnowszej (po 1989 roku), tematyki edytorskiej, jak i tematów związanych z szeroko pojętą kulturą oraz literaturą popularną.

Literatura:

J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe? Gdańsk 1996.

K. Wójcik, Piszę pracę magisterską – poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa 2002.

Efekty uczenia się:

Celem zajęć jest kształcenie umiejętności dłuższych wypowiedzi pisemnych niezbędnych do powstania samodzielnej pracy dyplomowej. Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dziedziny będącej przedmiotem seminarium oraz tematyki pracy dyplomowej; potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i oceniać informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy. Uczestnik seminarium posiada umiejętność analizy prac innych autorów, dobierania odpowiednich narzędzi badawczych do określonych problemów; poznaje warsztat pracy badacza, uwzględniający używanie technik informacyjno-komunikacyjnych, zna metody oraz analizy interpretacji tekstów literackich; potrafi planować i samodzielnie organizować pracę nad gromadzeniem i opracowywaniem materiału badawczego.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze.

Po semestrze pierwszym – zaliczenie na podstawie zgromadzonej literatury przedmiotowej i podmiotowej, po semestrze drugim – na podstawie konspektu pracy przygotowanego i skonsultowanego z prowadzącym; po semestrze trzecim – na podstawie sfinalizowanego jednego rozdziału pracy magisterskiej, po semestrze czwartym – w oparciu o złożony wydruk komputerowy pracy magisterskiej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)