Support of psychotomimetic development and interpersonal communication
General data
Course ID: | 3007-L1B2WR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Support of psychotomimetic development and interpersonal communication |
Name in Polish: | Wspomaganie rozwoju psychoruchowego i komunikacji interpersonalnej |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna - II rok II stopnia - stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przybliżają problematykę zaburzeń w rozwoju psychomotorycznym i komunikacji interpersonalnej dzieci oraz metod ich terapii. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone są problematyce rozwoju psychoruchowego dzieci, zaburzeń występujących w tym rozwoju, a także ich wpływie rozwój mowy. Podczas zajęć zostaną zaprezentowane różne rodzaje terapii psychomotorycznych i innych metod wspomagających rozwój psychoruchowy dzieci wraz z ich zastosowaniem w terapii logopedy. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Bogdanowicz M. (1999), Metoda Dobrego Startu, WSiP, Warszawa. 2. Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M. (1997), Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa. 3. Bogdanowicz M., Kasica A. (2003), Ruch Rozwijający dla wszystkich. Efektywność metody Weroniki Sherborne, Harmonia, Gdańsk 4. Cieszyńska J. (2011), Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska, Omega Stage System, Kraków. 5. Frostig M., Horne D. (1989): Wzory i obrazki. Podręcznik. Poziom podstawowy. Program rozwijający percepcję wzrokową, Pracownia testów psychologicznych, Warszawa. 6. Goddard Blythe S., Jak osiągnąć sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa 2011 7. Knill M, Ch (1997), Dotyk i komunikacja, CMPP, Warszawa. 8. Knill M, Ch. (1997), Programy aktywności, CMPP, Warszawa. 9. Kulisiewicz B. (2007): Witaj piesku. Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Impuls, Kraków. 10. Kurkowski Z. M. (2001), Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna – Metoda Tomatisa, "Audiofonologia", t. 19, s. 197-202. 11. Maas V. (2005), Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do integracji sensorycznej, WSiP, Warszawa. 12. Nordoff P., Robbins C. (2008), Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Historia, metoda i praktyka, Impuls, Kraków. 13. Przyrowski Z. (2002), Terapia integracji sensorycznej, [w:] Przybysz-Piwko M. (oprac.), „Metody wspomagające rozwój mowy w różnych jego opóźnieniach”, DiG, Warszawa. 14. Sadowska L. (red.) (2004), Neurofizjologiczne metody usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wydawnictwo AWF, Wrocław. 15. Sherborne W. (2005), Ruch rozwijający dla dzieci, PWN, Warszawa. 16. Skałbania W., Lewandowska-Kidoń T. (2015), Terapia pedagogiczna. Teoria, praktyka, refleksje. Wyd. WSP im. J. Korczaka w Warszawie, Warszawa. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA: - zna podstawową terminologię w zakresie treści przedmiotu, - zna większość metod wspomagających wykorzystywanych w pracy terapeutycznej oraz logopedycznej, - uzasadnia potrzebę wykorzystywania metod wspomagających w terapii logopedycznej. UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi rozpoznać większość zaburzeń rozwoju psychomotorycznego dzieci, - potrafi prawidłowo włączyć elementy metod wspomagających do terapii logopedycznej, - rozumie potrzebę wykorzystania metod wspomagających w terapii logopedycznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie treści przedmiotowych, - rozumie konieczność stałego poszerzania swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie treści przedmiotowych, - propaguje wiedzę na temat analizowanych metod i ich wykorzystania w pracy logopedycznej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywny udział w zajęciach, przygotowanie referatu/prezentacji wybranego tematu. Niezależnie od powodu możliwe są dwie nieobecności w semestrze. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 33 places
|
|
Coordinators: | Alicja Karsznia-Sobczak, Kamila Potocka-Pirosz | |
Group instructors: | Alicja Karsznia-Sobczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 33 places
|
|
Coordinators: | Alicja Karsznia-Sobczak, Kamila Potocka-Pirosz | |
Group instructors: | Alicja Karsznia-Sobczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
Copyright by University of Warsaw.