Nowe zjawiska w mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-L1K2KM1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Nowe zjawiska w mediach |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Konwarsatoria dla LOiK - II rok II stopnia Logopedia ogólna i kliniczna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Termin "media" obejmuje różnorodne nośniki treści i platformy wymiany informacji. Różnorodność ta sprawia, że media nieustannie podlegają ewolucji i wymagają ustawicznych badań, zarówno jeśli chodzi o badania zawartości, jak i odbioru. Jednocześnie należy rozpatrywać je zarówno w szerokiej, diachronicznej, jak i węższej - synchronicznej perspektywie, aby móc uchwycić to, co jest "nowe". Badania mediów wymagają podejścia interdyscyplinarnego. Należy w związku z tym sięgać do wszelkich nauk humanistycznych: psychologii, socjologii, medioznawstwa, językoznawstwa itp. Tak szeroki obszar metodologiczny pozwala na tworzenie różnorodnych narzędzi badawczych, pozwalających przyglądać się nowym zjawiskom medialnym z różnych perspektyw. |
Pełny opis: |
Wybrane zagadnienia: 1. Społeczeństwo zmediatyzowane. Kompetencje medialne. 2. Medialny obraz świata. Infantylizacja kulturowa. 3. Szanse i zagrożenia. Pokolenie sieci, wykluczenie cyfrowe. 4. Genologia medialna. Gatunki i formaty. 5. YouTube jako platforma uczestnictwa. Relacje nadawczo-odbiorcze w mediach. 6. Edukacja w Sieci. Edutainment. 7. Wirtualne światy. Second Life. 8. Cybercelebryci i cyberplotki. Tabloidyzacja mediów. Lista tematów może zostać poszerzona o zagadnienia zaproponowane przez studentów. |
Efekty uczenia się: |
Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą mediów; Student umie obserwować, rozpoznawać i opisywać różnorodne zjawiska medialne; Student potrafi krytycznie analizować nowe zjawiska medialne; Student dostrzega konieczność różnicowania metodologii i narzędzi badawczych w zależności od postawionych pytań badawczych; Student potrafi uzasadniać swoje opinie dotyczące oceny zjawisk medialnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie: - aktywnego udziału w zajęciach; - prezentacji na wybrany temat; - obecności (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.