Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowe zjawiska w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-L1K2KM1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Nowe zjawiska w mediach
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy: Konwarsatoria dla LOiK - II rok II stopnia
Logopedia ogólna i kliniczna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Termin "media" obejmuje różnorodne nośniki treści i platformy wymiany informacji. Różnorodność ta sprawia, że media nieustannie podlegają ewolucji i wymagają ustawicznych badań, zarówno jeśli chodzi o badania zawartości, jak i odbioru. Jednocześnie należy rozpatrywać je zarówno w szerokiej, diachronicznej, jak i węższej - synchronicznej perspektywie, aby móc uchwycić to, co jest "nowe". Badania mediów wymagają podejścia interdyscyplinarnego. Należy w związku z tym sięgać do wszelkich nauk humanistycznych: psychologii, socjologii, medioznawstwa, językoznawstwa itp. Tak szeroki obszar metodologiczny pozwala na tworzenie różnorodnych narzędzi badawczych, pozwalających przyglądać się nowym zjawiskom medialnym z różnych perspektyw.

Pełny opis:

Wybrane zagadnienia:

1. Społeczeństwo zmediatyzowane. Kompetencje medialne.

2. Medialny obraz świata. Infantylizacja kulturowa.

3. Szanse i zagrożenia. Pokolenie sieci, wykluczenie cyfrowe.

4. Genologia medialna. Gatunki i formaty.

5. YouTube jako platforma uczestnictwa. Relacje nadawczo-odbiorcze w mediach.

6. Edukacja w Sieci. Edutainment.

7. Wirtualne światy. Second Life.

8. Cybercelebryci i cyberplotki. Tabloidyzacja mediów.

Lista tematów może zostać poszerzona o zagadnienia zaproponowane przez studentów.

Efekty uczenia się:

Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą mediów;

Student umie obserwować, rozpoznawać i opisywać różnorodne zjawiska medialne;

Student potrafi krytycznie analizować nowe zjawiska medialne;

Student dostrzega konieczność różnicowania metodologii i narzędzi badawczych w zależności od postawionych pytań badawczych;

Student potrafi uzasadniać swoje opinie dotyczące oceny zjawisk medialnych.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę na podstawie:

- aktywnego udziału w zajęciach;

- prezentacji na wybrany temat;

- obecności (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)