Warsztat literacki autora tekstu reklamowego i PR
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-M1A2WL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat literacki autora tekstu reklamowego i PR |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe przygotowujące studentów do pracy w zawodzie copywritera oraz prezentujące punkty wspólne między branżą kreatywną a public relations. Przemierzymy drogę od headine’u po scenariusz, spróbujemy zarazić odbiorców wirusem viralu, podsłuchamy szepty marketingu szeptanego oraz wytropimy zakamuflowany product placment. Wszystkie zjawiska analizowane będą zarówno w perspektywie mediów tradycyjnych, jak i nośników niestandardowych. Szczególny nacisk położony zostanie na social media oraz ambient. |
Pełny opis: |
Zajęcia warsztatowe przygotowujące studentów do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej, przede wszystkim w zawodzie copywritera, rozumianego nie tylko jako twórca tekstów, lecz także autor konceptów. Studenci poznają najważniejsze pojęcia z branży reklamowej i PR, zasady procesu kreatywnego, nagradzane na branżowych festiwalach koncepty komunikacyjne oraz spróbują swoich sił w zadaniach dostosowanych do poszczególnych bloków tematycznych. Zajęcia pozwalają poznać podstawy pracy kreatywnej w reklamie i public relations. Spotkania mają na celu zapoznanie studentów z zasadami tworzenia komunikatów na potrzeby reklamy i public relations, część z nich kończy się zadaniem praktycznym. W ramach zajęć studenci samodzielnie przygotują skrypt spotu reklamowego, informację prasową, a także opracują pomysł na kampanię reklamową (w formie prezentacji multimedialnej). Celem zajęć jest przygotowanie studentów do spróbowania swoich sił w reklamie lub public relations. |
Literatura: |
Barry P., The advertising concept book. Think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns, London: Thames & Hudson 2016. Caples J., Skuteczna reklama, Warszawa 2000. Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2008. Grzybczyk K., Prawo reklamy, Warszawa: Wolters Kluwer Polska 2012. Hatalska N., Cząstki przyciągania: jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Gliwice: Wydawnictwo Helion 2014. Jaworowicz M., Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa: Difin 2015. Kisielewski A., Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą, Białystok: Trans Humana 2001. Klein N., No logo, Izabelin 2004. Łuc I., Bortliczek M., Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2011. Ogilvy D., O reklamie, Warszawa 2008. Pitrus A., Znaki na sprzedaż. W stronę integralnej teorii reklamy, Warszawa 2000. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 1997 www.kampaniespoleczne.pl www.marketingnews.pl www.proto.pl www.wirtualnemedia.pl |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka: - zna rodzaje komunikatów marketingowych, - zna zasady tworzenia tychże komunikatów z uwzględnieniem charakteru medium, w którym tekst będzie funkcjonował, - zna aparat pojęciowy związany z branżą reklamową i public relations, - zna techniki manipulacji stosowane w reklamach, - zna nazwiska oraz dorobek światowych przedstawicieli branży kreatywnej, - zna przykłady kampanii reklamowych najbardziej przełomowych w historii komunikacji marketingowej. Umiejętności Student/ka: - potrafi konstruować komunikat marketingowy z uwzględnieniem charakteru marki, produktu oraz medium, w którym komunikat będzie funkcjonował, - potrafi opracować brief kreatywny. - potrafi wdrożyć elementy zarządzania ryzykiem i zarządzania kryzysowego. Kompetencje społeczne Student/ka: - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie komunikacji marketingowej, - rozumie, jakie kompetencje polonisty znajdują zastosowanie w pracy copywritera i specjalisty ds. PR, - zdaje sobie sprawę, że praca w branży kreatywnej i public relations wymaga ciągłego dokształcania się i stałego analizowania poczynań konkurencji, - ma wyobrażenie o specyfice funkcjonowania agencji reklamowej i agencji PR na polskim rynku. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową z przedmiotu składają się: - aktywność na zajęciach - dostarczenie wszystkich prac domowych - wynik uzyskany z prezentacji zaliczeniowej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.