Praca roczna z historii starożytnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-L2PRST |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Praca roczna z historii starożytnej |
Jednostka: | Instytut Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Praca roczna ma charakter opartej na źródłach monografii naukowej. Powstaje pod kierunkiem opiekuna naukowego i dotyczy wybranego wspólnie przez studenta i wykładowcę tematu. Od studenta oczekuje się krytycznej analizy źródeł, prawidłowego wyboru metody badawczej i twórczego wykorzystania literatury przedmiotu. Jest ważnym etapem w kształtowaniu kompetencji niezbędnych do przygotowania rozprawy dyplomowej. Praca roczna przygotowywana jest w systemie tutorskim. Student pod kontrolą opiekuna przygotowuje wstępną bibliografię, formułuje pytania badawcze, opracowuje konspekt, a następnie kolejne fragmenty tekstu. |
Pełny opis: |
Temat, literatura i zakres pracy są ustalane indywidualnie z prowadzącym pracę. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: 1. Posiada podstawową wiedzę pozwalającą na analizę i interpretację źródeł historycznych przydatnych dla opracowania wybranego tematu z zakresu epoki. 2. Ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej badań nad epoką. 3. Opanował fachową terminologię z zakresu badań nad epoką. 4. Ma podstawową wiedzę na temat dorobku historiografii w dziedzinie badań nad opracowywanym tematem z epoki. Zna na poziomie podstawowym najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie. Umiejętności Student: 1. Samodzielnie prezentuje w przejrzystej, usystematyzowanej i przemyślanej wypowiedzi pisemnej opracowany temat. 2. Stosuje podstawowe elementy warsztatu badań historyka, metody i narzędzia właściwe dla wybranego tematu. 3. Definiuje, objaśnia i stosuje poprawnie w piśmie podstawowe terminy fachowe właściwe dla badań nad epoką. 4. Rozpoznaje, wykorzystuje i analizuje teksty historiograficzne, teksty źródłowe przydatne w opracowaniu wybranego tematu. 5. Formułuje tezy i argumentuje z wykorzystaniem literatury fachowej dotyczącej opracowywanego tematu. Kompetencje społeczne Student: 1. Rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka. 2. Ma świadomość swoich umiejętności warsztatowych i rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie fachowym. 3. Wykazuje samodzielność w formułowaniu twierdzeń naukowych. 4. Okazuje zrozumienie dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ostateczna ocena pracy obejmuje: poprawność konstrukcji całej rozprawy, sposób dowodzenia tez, umiejętność syntetyzowania przedstawianych wcześniej wyników cząstkowych, formułowania postulatów badawczych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.